• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

strefa premium

10 typów konsumentów według Euromonitor International

Euromonitor International w najnowszym raporcie „Understanding the Path to Purchase” wyłonił 10 globalnych typów konsumentów.
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 26-05-2021, 22:50
10 typów konsumentów według Euromonitor International
Firma Euromonitor International w swoim najnowszym raporcie „Understanding the Path to Purchase” pokusiła się o wyłonienie 10 globalnych typów konsumentów./fot. shutterstock

Segmentacja umożliwia firmom odpowiedź m.in. na następujące pytania: czy konsument, który starannie planuje swoje zakupy jest podatny na komunikację niskich cen? czy klient, który podąża za najnowszymi trendami, dokonuje zakupów pod wpływem mediów społecznościowych i rekomendacji celebrytów? oraz czy „zieloni" konsumenci są skłonni więcej zapłacić za produkty, które są przyjazne środowisku?

033602_940.jpg
033602_940.jpg

1. Impulsive Spender - tacy konsumenci interesują się najnowszymi trendami i starają się być na bieżąco obserwując media społecznościowe oraz zaangażowane marki. Bardziej cenią doświadczenia, niż materialne wartości. Impulsive Spender lubi kupować i chętnie przegląda ofertę sklepów stacjonarnych i internetowych, nawet jeśli nie planuje żadnych zakupów. Chociaż jest ostrożny w udostępnianiu swoich danych osobowych w internecie, jest też skłonny pójść na ustępstwa, jeśli umożliwi mu to dostęp do produktów i usług, które odpowiadają jego osobistym potrzebom i wartościom. Podczas zakupów klienci impulsywni kierują się niskimi cenami. Często robią impulsywne zakupy jeśli wierzą, że natrafili na okazję. Są otwarci na zakup nowych produktów, także marek własnych, jeśli mieszczą się w ich budżecie i mają cechy, które są zgodne z ich osobistymi wartościami. Konsumenci z tej kategorii szukają w życiu wygody i często są chętni zapłacić więcej, aby to osiągnąć. Ich styl zakupów to płynne połączenie platform internetowych i stacjonarnych placówek. W ich przypadku dobrze sprawdzą się wielokanałowe działania marek. Najlepsze sposoby na pozyskanie Impulsive Spenders to promowanie produktów i usług, które są szybkie i wygodne. Firmy muszą też jasno komunikować ceny i rabaty podkreślając stosunek jakości do ceny oraz położyć nacisk na personalizację.

Dalsza część artykułu (84%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!