Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole

strefa premium

10 typów konsumentów według Euromonitor International

  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 26-05-2021, 22:50
Euromonitor International w najnowszym raporcie „Understanding the Path to Purchase” wyłonił 10 globalnych typów konsumentów.
10 typów konsumentów według Euromonitor International
Firma Euromonitor International w swoim najnowszym raporcie „Understanding the Path to Purchase” pokusiła się o wyłonienie 10 globalnych typów konsumentów./fot. shutterstock

Segmentacja umożliwia firmom odpowiedź m.in. na następujące pytania: czy konsument, który starannie planuje swoje zakupy jest podatny na komunikację niskich cen? czy klient, który podąża za najnowszymi trendami, dokonuje zakupów pod wpływem mediów społecznościowych i rekomendacji celebrytów? oraz czy „zieloni" konsumenci są skłonni więcej zapłacić za produkty, które są przyjazne środowisku?

033602_940.jpg
033602_940.jpg

1. Impulsive Spender - tacy konsumenci interesują się najnowszymi trendami i starają się być na bieżąco obserwując media społecznościowe oraz zaangażowane marki. Bardziej cenią doświadczenia, niż materialne wartości. Impulsive Spender lubi kupować i chętnie przegląda ofertę sklepów stacjonarnych i internetowych, nawet jeśli nie planuje żadnych zakupów. Chociaż jest ostrożny w udostępnianiu swoich danych osobowych w internecie, jest też skłonny pójść na ustępstwa, jeśli umożliwi mu to dostęp do produktów i usług, które odpowiadają jego osobistym potrzebom i wartościom. Podczas zakupów klienci impulsywni kierują się niskimi cenami. Często robią impulsywne zakupy jeśli wierzą, że natrafili na okazję. Są otwarci na zakup nowych produktów, także marek własnych, jeśli mieszczą się w ich budżecie i mają cechy, które są zgodne z ich osobistymi wartościami. Konsumenci z tej kategorii szukają w życiu wygody i często są chętni zapłacić więcej, aby to osiągnąć. Ich styl zakupów to płynne połączenie platform internetowych i stacjonarnych placówek. W ich przypadku dobrze sprawdzą się wielokanałowe działania marek. Najlepsze sposoby na pozyskanie Impulsive Spenders to promowanie produktów i usług, które są szybkie i wygodne. Firmy muszą też jasno komunikować ceny i rabaty podkreślając stosunek jakości do ceny oraz położyć nacisk na personalizację.

Dalsza część artykułu (84%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!