Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

10 ważnych wydarzeń w branży spożywczej i handlu w 2019 r.

Strona 5 z 7

Firma Jantoń 27 lutego podpisała umowę przejęcia spółki Platinum Wines, jednego z kluczowych w naszym kraju dystrybutorów i importerów win gronowych.  Przejęcie stanowi kolejny etap realizacji strategii rozwoju firmy Jantoń, zakładającej m.in. intensywną rozbudowę portfolio w kategorii win gronowych.

- W najbliższych latach chcemy osiągnąć pozycję lidera na rynku win gronowych, a przejęcie Platinum Wines to ważny krok na drodze do tego celu – mówił Jakub Nowak, prezes zarządu spółki Jantoń.

– Obserwowana premiumizacja oraz wzrosty w kategorii utwierdzają nas w przekonaniu o jej dużym potencjale. Dla spółki Jantoń wina gronowe stanowią jeden ze strategicznych kierunków rozwoju i dlatego jeszcze w tym roku planujemy podpisanie 2 ważnych kontraktów w tym obszarze - dodał.

Platinum Wines to jeden z kluczowych dystrybutorów i importerów win gronowych z całego świata, a przede wszystkim z Bułgarii, Mołdawii, Gruzji i Chile. Jest wyłącznym dystrybutorem na rynku polskim takich marek jak: Mezzek, Mołdawska Winnica, Bagadoni czy Porta.

Przejęcie Platinum Wines to druga tego typu transakcja dokonana przez spółkę Jantoń w ostatnim półroczu. We wrześniu 2018 bowiem firma, na mocy długofalowej umowy podpisanej z Robertem i Mikołajem Makłowiczami, przejęła działalność operacyjną spółek Wino Makłowicz i Selekcja Makłowicz i rozwija je o kolejne projekty.

8. Tesco w restrukturyzacji. Czy wyjdzie z Polski? 

Tesco w 2019 roku kontynuowało proces reorganizacji swojej sieci w Polsce. Firma poinformowała swoich pracowników o planach zamknięcia 32 nierentownych sklepów. To część planu zmniejszania kosztów operacyjnych i poprawy konkurencyjności i zyskowności polskiego biznesu. Grupa Tesco podała też, że w trzecim kwartale roku obrotowego 2018/19 i okresie Bożego Narodzenia zamknęła 14 sklepów w Polsce.

- Stale analizujemy nasze placówki i podejmujemy odpowiednie decyzje, gdy nie widzimy możliwości poprawy rentowności sklepów. To decyzje trudne, ale niezbędne w sytuacji, gdy straty generowane przez te sklepy wpływają negatywnie na poziom zyskowności całej firmy w Polsce - tłumaczył Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

więcej informacji:

Hortex RSS ALERT    /    Jurajska RSS ALERT    /    Ustronianka RSS ALERT    /    Hoop RSS ALERT    /    ZM Henryk Kania RSS ALERT    /    Polmlek RSS ALERT    /    Rolmlecz RSS ALERT    /    SPAR Group RSS ALERT    /    Piotr i Paweł RSS ALERT    /    Jantoń RSS ALERT    /    Platinum Wines RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    akcyza na alkohol RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    napoje RSS ALERT    /    przemysł spożywczy RSS ALERT    /    ekonomiczny poniedziałek RSS ALERT    /    Grupa Żywiec RSS ALERT    /    Browar Namysłów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.29.190
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!