• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

20 mld zł rocznie kosztuje nas niezdrowy tryb życia

- Jeśli chcemy żyć nie tylko długo, ale długo i w jak najlepszej formie, musimy prowadzić zdrowy tryb życia. To on odpowiada za 56 proc. naszego zdrowia, podczas gdy medycyna naprawcza - jedynie za 10-15 proc. - mówił podczas konferencji główny inspektor sanitarny, przewodniczący Rady Andrzej Wojtyła. - Przemysł spożywczy chce brać czynny udział w walce z otyłością, chcemy być częścią rozwiązania - podkreślał Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.
  • Autor: PAP / portalspozywczy.pl
  • Data: 24-03-2009, 16:08

Konferencję "Promocja zdrowia - czy to się opłaca" zorganizowała Rada ds. Diety, Aktywności Fizycznej i Zdrowia, działająca przy ministrze zdrowia. Polska zaliczana jest do krajów o wysokim odsetku osób z nadwagą i otyłością (dotyczy to ok. 60 proc. mężczyzn i ok. 50 proc. kobiet) i niskim odsetku osób uprawiających jakieś formy aktywności fizycznej. Problemy z nadwagą i otyłością ma 13 proc. dzieci i młodzieży, a jedynie 30 proc. uczestniczy w zajęciach sportowych w czasie wolnym od zajęć. Odsetek ten zmniejsza się do zaledwie 5 proc. w wieku dojrzałym.

- Odżywiamy się bardzo źle. Jemy nie to, co trzeba, i w nieodpowiednich ilościach. Na domiar złego ciągle, zwłaszcza w kolorowych czasopismach, pojawiają się rozbieżne informacje o tym, co jest zdrowe, a co nie. Dlatego Rada chce wypracować jednolite zalecenia - powiedział wiceprezes Polskiego Towarzystwa Technologów Żywności prof. Krzysztof Krygier ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego.

Krygier zaleca, by codziennie, przynajmniej pięć razy, jeść owoce i warzywa, poleca produkty zbożowe, ale bez białej mąki, radzi, by zmniejszyć w diecie ilość produktów pochodzenia zwierzęcego, zastępując je np. tłuszczami roślinnymi. Jego zdaniem najlepiej jeść mięso drobiowe, unikać tłustych mięs i wędlin, natomiast co najmniej trzy razy w tygodniu spożywać ryby.

Prezes Polskiego Związku Fitness & Wellness Adam Kohnke chciałby, aby aktywność fizyczna i dbanie o formę stały się częścią stylu życia. - Dużą rolę do odegrania mają tu media, mają wiele możliwości, by promować zdrowy tryb życia. A to ważne, by nie ograniczać się do kibicowania przed telewizorem, ale samemu w tym uczestniczyć. Nie musi się to od razu wiązać z rywalizacją czy dużym wysiłkiem, aktywność fizyczna to znakomity relaks - przekonywał.

Andrzej Gantner wskazał, że polski przemysł spożywczy aktywwnie uczestniczy w promocji zdrowia. Wymienił szereg inicjatyw, w których biorą udział przedsiębiorstwa tej branży, m.in. akcja edukacyjna "Wybieraj z GDA", inicjatywa powiązana z reformulacją produktów, czyli "Wiem, co wybieram", program promujący konsumpcję warzyw i owoców "5 porcji warzyw, owoców lub soku", akcje wspierające aktywność czy program, mający na celu likwidowanie problemu niedożywienia "Podziel się posiłkiem".

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!