Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

46 proc. polskich firm wdrożyło w ostatnim roku nowe usługi i produkty

Nowe usługi, procesy i produkty wdrożyło w ostatnim roku 46 proc. polskich firm; 20 proc. deklaruje wprowadzenie innowacji na skalę kraju i świata - wynika z badania Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Cyfryzacja jest kluczowym sposobem przeciwdziałania pandemii - dodano.

46 proc. polskich firm wdrożyło w ostatnim roku nowe usługi i produkty
Nowe usługi, procesy i produkty wdrożyło w ostatnim roku 46 proc. polskich firm; 20 proc. deklaruje wprowadzenie innowacji na skalę kraju i świata - wynika z badania Europejskiego Banku Inwestycyjnego. fot. PTWP

Autor: PAP
Data: 04-03-2021, 15:12

Jak wskazali autorzy V ankiety inwestycyjnej EBI dla Polski, którą zaprezentowano w czwartek podczas e-konferencji "Inwestycje kluczem do ożywienia gospodarczego Polski", mimo pandemii i obaw o przyszłość polscy przedsiębiorcy nie uciekają od innowacji. 46 proc. wdrożyło w ostatnim roku nowe usługi, procesy i produkty (średnia UE - 42 proc.), a 20 proc. deklaruje wprowadzenie innowacji na skalę kraju, a nawet świata (średnia UE - 15 proc.) - podano.

Ankieta inwestycyjna EBI dla Polski to coroczne badanie przeprowadzane przez bank Unii Europejskiej, którego celem jest zebranie informacji jakościowych i ilościowych dotyczących aktywności inwestycyjnej, wymagań dotyczących finansowania, a także wyzwań, z jakimi mierzą się zarówno mniejsze, jak i większe przedsiębiorstwa.

Według EBI polscy przedsiębiorcy zwracają uwagę na problem zmian klimatycznych. 60 proc. z nich zauważa, że zmiany klimatu mają wpływ na ich działalność (średnia UE - 58 proc.) i inwestują lub zamierzają inwestować "w działania ograniczające wpływ zdarzeń pogodowych lub redukcję emisji dwutlenku węgla". Jednocześnie robią to w mniejszym zakresie, niż ma to miejsce w całej UE (60 proc. w Polsce w porównaniu z 67 proc. w całej Unii Europejskiej).

Zdaniem EBI "pozostajemy w tyle" pod względem zwiększania efektywności energetycznej. "Tylko 39 proc. polskich przedsiębiorców zadeklarowało inwestycje w tego typu działania, podczas gdy w całej Unii odsetek ten wynosi 47 proc." - wskazali autorzy badania.

"Podobnie do tego, co obserwujemy w całej Unii Europejskiej, inwestycje w Polsce ucierpiały na skutek kryzysu wywołanego przez pandemię Covid-19, a prognozy pozostają niepewne. Poczucie pilnej potrzeby inwestycji strategicznych jest teraz jednak mocniejsze" - oceniła, cytowana w czwartkowej informacji prasowej, główna ekonomistka EBI Debora Revoltella.

Zwróciła uwagę, że według badania cyfryzacja jest kluczową odpowiedzią na Covid-19. "Choć Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi pod względem digitalizacji, to jednocześnie jest liderem w obszarze łączącym +zielone+ i cyfrowe projekty, przez co inwestycje w działania na rzecz klimatu i cyfryzację stają się jeszcze bardziej atrakcyjne" - podkreśliła.

W jej ocenie pozycja Polski pod tym względem "zdaje się dobra". "Choć obawy może budzić krótkoterminowy wpływ kryzysu wywołanego przez Covid-19, prognozy dotyczące inwestycji firm są mniej pesymistyczne niż średnia Unii Europejskiej" - powiedziała. Dodała, że to dowód na "gotowość do reagowania, by przyspieszyć inwestycje, stworzyć miejsca pracy przyszłości i zwiększyć konkurencyjność".

EBI jest instytucją Unii Europejskiej, której udziałowcami są państwa członkowskie. Bank pozyskuje środki finansowe na rynkach kapitałowych i udziela kredytów na preferencyjnych warunkach na projekty wspierające cele UE.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Europejski Bank Inwestycyjny RSS ALERT    /    nowe produkty RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.235.183
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!