Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
DEBATA REDAKCYJNA

#zielonemagazyny - online brainstorming
Moda czy realne korzyści?

9 marca 2021  •  10:00-12:00

PARTNERZY DEBATY
  • P3 Logistic Parks
  • Panattoni
Biznes i technologie

60 proc. Polaków nie ufa informacjom zawartym na opakowaniach produktów spożywczych (badanie)

60 proc. Polaków nie ufa informacjom zawartym na opakowaniach produktów spożywczych, a 56 proc. uważa, że żywność produkowana na polski rynek jest niższej jakości niż dostępna na rynkach Europy Zachodniej - to wnioski z badania przeprowadzonego przez PR Hub wspólnie z Wydziałem Nauk o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

60 proc. Polaków nie ufa informacjom zawartym na opakowaniach produktów spożywczych (badanie)
Bezpieczeństwo żywności jest jednym z głównych czynników wpływającym na decyzje zakupowe Polaków. fot. shutterstock

Autor: Portalspozywczy.pl
Data: 26-01-2021, 09:40

Bezpieczeństwo żywności jest jednym z głównych czynników wpływającym na decyzje zakupowe Polaków. Jest niemal tak samo ważne, jak zawartość składników odżywczych (47% vs 48%). I chociaż głównymi atrybutami, przy podejmowaniu decyzji o zakupie, niezmiennie pozostają smak (58%) i cena (53%), to możemy spodziewać się, że w nadchodzących latach czynnik bezpieczeństwa będzie w Polsce zyskiwał na znaczeniu i osiągnie poziom już dzisiaj widoczny w innych krajach Unii Europejskiej (np. Cypr – 65%, Finlandia – 64%, Luksemburg i Francja po 60%).

Agencja PR Hub postanowiła zgłębić ten wątek wraz z Wydziałem Nauk o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

- Intuicyjnie czuliśmy, że ten ważny dla konsumentów komponent, w przeciwieństwie do tematu odżywczości, smaku i ceny, nie znajduje adekwatnego odzwierciedlenia w przestrzeni medialnej i komunikacji marek. Celem badania było więc sprawdzenie czy nasze przypuszczenia znajdą potwierdzenie w faktach. I chociaż samo badanie jest jeszcze w toku, już dzisiaj można dostrzec wyraźnie zarysowujące się trendy - wskazuje Emilia Hahn, prezes zarządu i założycielka PR Hub.

W ramach badania zebrano dane ilościowe i jakościowe z trzech grup – od konsumentów, z publikacji w mediach oraz z social mediów samych marek.

Co Polacy myślą o żywności?

Wyniki internetowego badania ankietowego pokazują dużą sprzeczność w myśleniu konsumenta. Z jednej strony większość badanych zadeklarowała, że w ich opinii żywność dostępna na polskim rynku jest „dość bezpieczna” lub „bezpieczna” (po 40%), a 11% uważa ją za „bardzo bezpieczną”. Tylko około 9% stwierdziło, że żywność dostępna w Polsce nie jest bezpieczna. Tyle na ogólnym poziomie. Bo gdy zaczniemy temat zgłębiać okaże się, że to bezpieczeństwo nie jest już tak oczywiste. Dlaczego?

Ponad 89% badanych jest bowiem przekonanych, że żywność w Polsce zawiera duże ilości sztucznych substancji. 62% badanych uważa, że substancje zawarte w opakowaniach spożywczych mogą przenikać do żywności i być szkodliwe dla zdrowia. 58% badanych zwraca uwagę, że mięso i wędliny zawierają szkodliwe dla zdrowia ilości leków i antybiotyków. 49% uważa, że warzywa i owoce zawierają nadmierne ilości środków ochrony roślin. 

więcej informacji:

badanie RSS ALERT    /    Emilia Hahn RSS ALERT    /    bezpieczeństwo żywności RSS ALERT    /    etykiety RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 95.217.145.110
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!