Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

62 proc. dyrektorów działów prawnych spodziewa się inwestycji w narzędzia cyfrowe

Inwestycji w narzędzia cyfrowe spodziewa się 62 proc. dyrektorów działów prawnych, a ponad połowa uważa, że pandemia pozytywnie wpłynęła na pracę ich zespołów. Największą korzyścią były spotkania online - wynika z najnowszego raportu firmy doradczej Deloitte.


Autor: PAP
Data: 02-02-2021, 09:58

Z opublikowanego we wtorek raportu wynika, że organizacja spotkań online okazała się największą korzyścią płynącą ze zmian modelu pracy dla 72 proc. ankietowanych dyrektorów działów prawnych.

Deloitte wskazuje, że w czasie pandemii zmalały budżety firm przeznaczone na departamenty prawne (66 proc. badanych zadeklarowało konieczność redukcji kosztów), zredukowano również liczbę zatrudnionych tam osób (54 proc. organizacji). Jednocześnie ponad połowa dyrektorów działów prawnych uważa, że pandemia pozytywnie wpłynęła na pracę ich zespołów. Jednocześnie 62 proc. badanych dyrektorów działów prawnych spodziewa się inwestycji w narzędzia cyfrowe.

Firmy najczęściej decydują się na wdrożenie narzędzi sztucznej inteligencji, stosowanych m.in. do przetwarzania języka naturalnego i automatyzacji procesów. 63 proc. respondentów wskazało, że ich organizacja stosuje rozwiązania CLM (zarządzania cyklem kontraktu) do analizy umów, na które wpłynęła pandemia COVID-19, 89 proc. badanych organizacji natomiast planuje narzędzia te u siebie zoptymalizować i ulepszyć.

Firma Deloitte ocenia, że obecnie organizacje odpowiadają na kryzys w ramach trzyetapowego procesu, do którego zaliczają się reakcja, powrót do normalnego funkcjonowania oraz rozwój. Radca prawny i partner w Kancelarii Deloitte Legal Zbigniew Korba ocenia, że "w każdej z tych faz głównym wyzwaniem jest szybkie dostosowanie się do zmian".

Zdaniem Korby obecnie do zadań dyrektorów należy przede wszystkim łagodzenie ryzyka wywołanego zakłóceniami w działalności, takiego jak spory dotyczące wykonywania umów. "Dyrektorzy muszą również reagować na zapytania prawne, jakie przychodzą zarówno z wewnątrz, jak i spoza organizacji. 78 proc. badanych deklaruje, że w czasie pandemii są bardziej obciążeni pracą" - dodaje ekspert.

Z raportu Deloitte wynika, że obecnie zadania działów prawnych skupiają się głównie na zagadnieniach związanych z COVID-19. Dwie trzecie dyrektorów prawnych wskazuje, że w ich obecnej pracy kluczowe jest bezpieczeństwo pracowników. Aspekt ten według badanych wpłynie również na funkcjonowanie ich organizacji w najbliższym czasie.

47 proc. jako wyzwanie postrzega kwestie regulacyjne, 44 proc. - problemy związane z benefitami pracowniczymi, 43 proc. - wpływ pandemii na łańcuch dostaw i kontraktów, a 42 proc. - zagadnienia cyberbezpieczeństwa.

51 proc. badanych przez Deloitte dyrektorów działów prawnych wyraziło nadzieję, że ich organizacja wróci do normalności w pierwszych dwóch kwartałach 2021 roku. Dla 66 proc. respondentów najważniejsze jest teraz ustalenie zasad dotyczących powrotu do biur. Jednocześnie 61 proc. ankietowanych stwierdziło, że na ich pracę korzystny wpływ wywarła możliwość zdalnego wykonywania swoich obowiązków. Ponad połowa badanych - 54 proc. - korzystnie postrzega również zmniejszoną liczbę podróży służbowych.

Raport "Resilient leadership: Chief legal officers and COVID-19" Deloitte opisuje wyniki badania przeprowadzonego latem 2002 r. Wzięło w nim udział ponad 130 dyrektorów działów prawnych i pracowników wyższego szczebla ds. prawnych i compliance. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

praca RSS ALERT    /    rynek pracy RSS ALERT    /    cyfryzacja RSS ALERT    /    Deloitte RSS ALERT    /    firmy RSS ALERT    /    przedsiębiorstwa RSS ALERT    /    przedsiębiorczość RSS ALERT    /    pracownicy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.178.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!