Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

64 proc. pracowników chce wykonywać obowiązki hybrydowo (badanie)

64 proc. zatrudnionych opowiada się za pracą hybrydową: częściowo w domu, częściowo w biurze. 43 proc. zwolenników tej opcji chciałoby pracować zdalnie przez trzy dni w tygodniu, a 24 proc. przez dwa dni z pięciu - wynika z badania Grafton Recruitment oraz CBRE.


Autor: PAP
Data: 19-01-2021, 13:01

Autorzy badania zwracają uwagę, że sześciu na 10 pracowników wykonuje obecnie swoje obowiązki całkowicie zdalnie. Większość respondentów wskazuje jednak, że optymalna jest praca w trybie mieszanym.

Według ankietowanych w ramach badania Grafton Recruitment i CBRE największe wady pracy zdanej to: ograniczony bezpośredni kontakt z innymi pracownikami, problemy z oddzieleniem życia zawodowego i prywatnego oraz rzadkie wyjścia z domu.

Zdaniem cytowanej we wtorkowej informacji prasowej Joanny Mroczek z CBRE "większość firm postawi na hybrydowy model pracy, zwłaszcza że tego oczekują pracownicy". Jak twierdzi, biuro stanie się przede wszystkim "miejscem spotkań, gdzie na znaczeniu zyska część wspólna i dostęp do nowoczesnych technologii".

W badaniu chęć wykonywania obowiązków służbowych w trybie mieszanym - częściowo w domu, a częściowo w biurze - deklaruje 64 proc. pracowników. Co dziesiąta osoba uważa, że optymalna jest praca cały czas w biurze, a 26 proc. nie ma nic przeciwko zdalnej pracy w pełnym wymiarze.

Spośród badanych opowiadających się za pracą hybrydową, 43 proc. liczy na trzy dni pracy z domu, 26 proc. chce przebywać w biurze tylko jeden dzień w tygodniu, a 24 proc. deklaruje pracę zdalną przez dwa dni z pięciu. Z kolei jeden dzień pracy z domu wystarczy 6 proc. pracowników.

Joanna Wanatowicz z Grafton Recruitment zwraca uwagę, że niewielu pracowników deklaruje chęć pracy zdalnej przez cały czas. "Po tak długim czasie od startu pandemii wszyscy znają już doskonale nie tylko zalety, ale też wady pracy z własnych czterech kątów" - ocenia.

Cztery na 10 osób uczestniczących w badaniu za największą wadę pracy z domu uznaje ograniczony bezpośredni kontakt z innymi pracownikami. Co trzecia osoba ma problem z wyraźnym oddzieleniem życia zawodowego od prywatnego. Trzecie na liście mankamentów pracy zdalnej są rzadkie wyjścia z domu.

Poza pierwszą trójką największych niedogodności pracy z domu znalazło się "narzekanie na ograniczony kontakt nie tylko ze współpracownikami, ale innymi osobami" (30 proc.). Co piąty pracownik wskazuje natomiast na brak odpowiedniego sprzętu w domu oraz na nieodpowiednie warunki z powodu współdomowników - głównie dzieci, które wymagają dużo uwagi.

Badanie przeprowadzono na próbie 299 osób. Byli to kandydaci, którzy brali udział w rekrutacji Grafton Recruitment w 2020 roku. Wśród pytanych 53 proc. stanowiły kobiety, a 47 proc. mężczyźni. 65 proc. pytanych to specjaliści, a 14 proc. stanowili menedżerowie. Badanie przeprowadzono 2-7 grudnia 2020 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

praca RSS ALERT    /    pracownicy RSS ALERT    /    praca zdalna RSS ALERT    /    praca hybrydowa RSS ALERT    /    Home Office RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.158.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!