Zadaniem programu banku ABN Amro ma być umożliwienie klientom dokonywania płatności za pośrednictwem urządzeń ubieralnych połączonych z należącymi do nich rachunkami bankowymi. Program realizowany jest we współpracy z firmą Mastercard, a także producentem urządzeń ubieralnych - Digiseq.
Biorący udział w pilotażowym programie klienci otrzymują od banku ankiety za pośrednictwem aplikacji na smartfony, których celem jest "ewaluacja produktu zgodnie z jego ocenami na bieżąco spływającymi od użytkowników".
Szefowa płatności w banku ABN Amro Yvonne Duits powiedziała, że płatności bezgotówkowe cieszą się w Holandii coraz większą popularnością i to właśnie dlatego bank zdecydował się na "eksplorację innowacyjnych sposobów płatności" w swoim programie pilotażowym.
"Ponad połowa płatności w Holandii to transakcje bezgotówkowe. Nie powinniśmy jednak ograniczać się w myśleniu o nich do kart płatniczych i telefonów komórkowych. Chcemy testować nowe metody płacenia, w tym te, które pozwalają na wykorzystanie pola magnetycznego. Dla naszych klientów wybraliśmy urządzenia ubieralne" - powiedziała Duits.
Płatności bezgotówkowe cieszą się rosnącą popularnością również w innych krajach, na przykład w Wielkiej Brytanii. W pierwszej połowie 2017 roku wykorzystanie tego sposobu realizacji transakcji wzrosło o 336 proc. w stosunku do tego samego czasu w 2016 roku.

komentarze (0)