Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Agility Logistics chce obsługiwać nowe branże

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 03-12-2018, 08:01
Agility Logistics, polski oddział Agility, globalnego dostawcy zintegrowanych rozwiązań logistycznych, wzmacnia ofertę skierowaną do firm z branży kosmetycznej i perfumeryjnej. Teraz, oprócz frachtu morskiego, klienci mogą korzystać z ekspresowych usług lotniczych oraz transportów specjalnych. W ostatnim czasie spedytorzy Agility zorganizowali dwa ciekawe transporty kosmetyków: drogą morską do Libanu i lotniczym cargo do Hongkongu.
Agility Logistics chce obsługiwać nowe branże
fot. Agility

Branża kosmetyczna w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Krajowi producenci zdobywają kolejne rynki zagraniczne, nawiązując współpracę z dystrybutorami na świecie. W dotarciu do nowych klientów kluczową rolę odgrywają firmy logistyczne, aktywnie wspierające rozwój ich międzynarodowych łańcuchów dostaw.

- Oprócz Europy, perspektywicznym kierunkiem eksportowym dla polskich firm kosmetycznych i perfumeryjnych staje się Azja i Bliski Wschód. Firmy z tej branży najczęściej korzystają z dostaw drogą morską. Co ciekawe, realizujemy coraz więcej zleceń na fracht lotniczy, co do tej pory ze względu na koszty było domeną firm hi-tech i automotive. Dostawy ekspresowe dotyczą głównie dostaw kosmetyków na specjalne akcje sprzedażowe, takie jak Black Friday - mówi Karolina Gasińska-Byczkowska, country manager Agility Logistics.

Przy organizacji transportów kosmetyków i artykułów perfumeryjnych operator logistyczny musi uwzględnić różne czynniki. Najważniejsze z nich związane są z warunkami przewozu, zwłaszcza temperaturą i wilgotnością powietrza. Dodatkowo produkty takie jak dezodoranty, perfumy czy wody toaletowe traktowane są jako materiały niebezpieczne, co oznacza, że warunki ich transportu muszą spełnić wiele restrykcyjnych wymogów, zarówno w transporcie morskim (IMO), drogowym (ADR) jak i lotniczym (DGR).

Przykładem transportu lotniczego może być zlecenie zrealizowane przez spedytorów Agility Logistics dla Lalami, jednego z największych dystrybutorów kosmetyków zachodnich marek w Chinach. W tym przypadku przewożonym ładunkiem było 80 palet saszetek z maseczkami do twarzy z koziego mleka, wyprodukowanymi przez Ziaję, jednego z największych polskich producentów kosmetyków. Realizacja tego zlecenia przebiegła w prawdziwie ekspresowym tempie.

- Od momentu złożenia zamówienia przez dystrybutora, przez produkcję wymaganej partii kosmetyków do dostarczenia jej do centrum dystrybucyjnego w Guangzhou upłynęło zaledwie 4 dni. Ładunek pokonał dystans ponad 9 tys. km - wyjaśnia Emil Dąbrowski, airfreight specialist, Agility Logistics, który odpowiadał za przygotowanie i kompleksową organizację tego transportu. - Zlecenie było realizowane w gorącym okresie dostaw przedświątecznych, przed Black Friday, kiedy trudno jest zarezerwować miejsce w samolocie. Kluczowe znacznie miała też waga przesyłki, w transporcie lotniczym tak duże ładunki są zazwyczaj dzielone i przewożone w ramach 3 czy 4 rejsów. Tu nie mieliśmy na to czasu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!