Agroma: Ponad 20 proc. wzrost przychodów w lutym
W lutym Agroma, polski producent maszyn rolniczych i do pielęgnacji ogrodów, zanotowała 1,15 mln zł przychodów ze sprzedaży. Tym samym spółka zanotowała wzrost przychodów o 22 proc. w porównaniu z lutym 2011 (gdy przychody wyniosły 945 tys. zł).
Agroma osiągnęła wzrost, nawet pomimo charakterystycznego dla okresu przedsezonowego spowolnienia w całej branży urządzeń ogrodowych. Marża brutto wyniosła w lutym 273 tys. zł i była wyższa w porównaniu do lutego 2011 o 14 proc. (240 tys. zł).
- W ocenie Zarządu Agroma SA, w najbliższym czasie warunki rynkowe będą sprzyjały rozwojowi firmy w segmencie urządzeń profesjonalnych, oferowanych klientom sieci dealerskiej pod marką Agroma. Dlatego zarząd spółki podjął decyzję o skierowaniu większej ilości środków i mocy produkcyjnych do produkcji i dystrybucji sprzętów wysokiej jakości, przeznaczonych dla tego segmentu - przede wszystkim kosiarek spalinowych, traktorków i kos dla użytkowników profesjonalnych i półprofesjonalnych - podano w komunikacie.
- Jednocześnie wraz z rozwojem oferty produktowej pod marką własną, przeznaczonej dla sieci dealerskiej, Agroma SA kontynuuje współpracę z największymi krajowymi sieciami handlowymi typu DIY. W sieciach tych w sezonie wiosenno letnim 2012 oferowane będą przede wszystkim maszyny marki Craftsman i akcesoria do prac ogrodniczych (oleje silnikowe, okulary i nauszniki ochronne itp.) - czytamy dalej.
