Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Aleksander Kacprzyk, partner w funduszu Resource Partners - przeczytaj wywiad

Aleksander Kacprzyk, współzałożyciel i partner zarządzający w funduszu Resource Partners mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl na o korzyściach z inwestowania funduszy typu private equity w spółki z branży spożywczej i warunkach, jakie powinny spełniać firmy, by znaleźć się w kręgu zainteresowania fundusz.

Aleksander Kacprzyk, partner w funduszu Resource Partners - przeczytaj wywiad
Aleksander Kacprzyk, współzałożyciel i partner zarządzający w funduszu Resource Partners

Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
Data: 01-11-2012, 10:44
Czy producenci żywności są popularnym i atrakcyjnym celem inwestycyjnym dla funduszy?

Spoglądając na portfele funduszy obecnych w regionie to jasno widać że jest dość popularnym, bo prawie każdy fundusz ma w swoim portfelu albo spółkę handlową albo producenta żywności. Chyba nie jest najbardziej popularnym, bo zdecydowanie więcej jest firm przemysłowych, IT i telekomunikacyjnych, czy nawet instytucji finansowych. My w Resource Partners uważamy że sektor produkcji i handlu żywnością jest sektorem atrakcyjnym i widzimy szansę na zwiększenie wartości tych firm.

Niestety brak jest dokładnych statystyk, jakie są efekty takich inwestycji funduszy, bo niewiele funduszy zdradza, jak dana inwestycja mu poszła. Myślę, że jedni radzą sobie lepiej a inni gorzej, ale wydaje się, że wszyscy zwracają uwagę na ten sektor z dwóch powodów. Jeden z nich to konsolidacja sektora, który jest bardzo rozdrobniony. Drugi powód jest taki, że wydatki na żywność rosną, szczególnie na żywność przetworzoną. Dodatkowo, branża spożywcza jest raczej odporna na kryzys. To powoduje, że niektóre fundusze widzą dla siebie tutaj miejsce.

Z drugiej strony inwestorzy tacy jak fundusze widzą pewne zagrożenia związane z inwestowaniem w producentów żywności, a wynika to głównej mierze z znaczących wahań w cenach surowców oraz nadal dużego rozdrobnienia branży. To rozdrobnienie i relatywnie niewielka liczba dużych firm w sektorze, które mogłyby być przedmiotem transakcji powoduje że jest tu w szczególności miejsce dla średniej wielkości funduszy, takich jak my, inwestujących ok. EUR 10-20 milionów w pojedynczą firmę.

Czy to, że rosną wydatki na żywność nie wiąże się jednak z faktem, że ta żywność po prostu podrożała?

Oczywiście, surowce rolne bardzo podrożały w ostatnich latach, a nawet miesiącach i to przenosi się bezpośrednio na ceny żywności. Patrząc od strony firm to przy tak drastycznych wzrostach cen surowców były one zmuszone do podwyższenia swoich cen.

W wielu kategoriach żywności jesteśmy jeszcze daleko w porównaniu z konsumpcją tych samych kategorii na Zachodzie Europy, a nawet w niektórych krajach Europy Centralnej. Wynika to głównie z tego, że w Polsce do dzisiaj jest mocno zakorzeniona tradycja przygotowywania jedzenia w domu, co powoduje, że kupowane są podstawowe, bądź częściowo tylko przetworzone składniki do przygotowania posiłków. Tutaj jest ogromne pole dla wprowadzania innowacji produktowych.

więcej informacji:

Aleksander Kacprzyk RSS ALERT    /    Good Food RSS ALERT    /    Resource Partners RSS ALERT    /    Delic-Pol RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.219.31.204
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!