Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Andrzej Gantner o podatku cukrowym: Firmy muszą uzyskać interpretację podatkową (wideo)

Zachęcamy Ministerstwo Finansów, żeby potraktowało opłatę od napojów słodzonych i tzw. małpek jako podatek. Firmy będą wtedy mogły uzyskać interpretację podatkową - mówił Andrzej Gantner, dyrektor generalny i wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności w rozmowie serwisem portalspozywczy.pl w trakcie XII Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Andrzej Gantner o podatku cukrowym: Firmy muszą uzyskać interpretację podatkową (wideo)
Andrzej Gantner, dyrektor generalny i wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności, fot. PTWP

Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 15-09-2020, 10:31

Od stycznia 2021 roku ma zacząć obowiązywać podatek cukrowy. Jakie to rodzi konsekwencje dla branży napojowej?

Andrzej Gantner, dyrektor generalny i wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności podkreśla, że branża napojowa jest bardzo zaniepokojona tym, że podatek ten wchodzi 1 stycznia 2021 roku w takiej postaci, w jakiej został zapisany w ustawie.

- Stawki podatku są zupełnie nieadekwatne do polskiego rynku i spowodują bardzo poważne problemy dla firm, ponieważ część z nich będzie musiała znacząco podnieść ceny swoich produktów. Niektórzy producenci twierdzą, że podniosą ceny nawet o 50 proc. Część firm nie będzie w stanie tego zrobić, ponieważ ich pozycja rynkowa nie pozwoli im na to - mówi wiceprezes PFPŻ.

- Firmy mają również inne obawy z powodu tej ustawy, przede wszystkim dlatego, że ustawa ta zawiera mnóstwo błędów prawnych i legislacyjnych, na które zwracaliśmy uwagę Ministerstwu Zdrowia, posłom oraz senatorom. I tak naprawdę błędy te są na tyle poważne, że mało kto w tej chwili wie, ile, za co i jak ma zapłacić ten podatek - tłumaczy Andrzej Gantner.

- Problem polega też na tym, że legislator twierdzi, iż jest to opłata, w związku z tym nie jest to podatek. Ale żeby zinterpretować tę ustawę, żeby dowiedzieć się, jak należy naliczyć te kwoty i co należy policzyć w tych kwotach, należałoby dostać interpretację podatkową z urzędów skarbowych – każda firma indywidualną lub grupową - dodaje.

- Dopóki jest to opłata, firmy nie są w stanie uzyskać takiej interpretacji, czyli tak naprawdę będą naliczały ten podatek według własnej interpretacji, co powoduje zagrożenie, ponieważ jeżeli źle naliczą, to nie dość, że zapłacą potężny podatek, to jeszcze zapłacą jeszcze większą karę - mówi wiceprezes PFPŻ.

- Dlatego też zachęcamy Ministerstwo Finansów, żeby potraktowało tę opłatę jako podatek. Wtedy firmy będą mogły uzyskać interpretację podatkową. Bez tego bardzo wiele firm może borykać się z dużo większymi problemami niż tylko te związane z dodatkowymi opłatami - apeluje Andrzej Gantner.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

EEC RSS ALERT    /    EEC 2020 RSS ALERT    /    Europejski Kongres Gospodarczy RSS ALERT    /    Andrzej Gantner RSS ALERT    /    PFPŻ RSS ALERT    /    podatek cukrowy RSS ALERT    /    napoje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.167.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!