• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Aplikacje mobilne mogą kilkukrotnie poprawić sprzedaż

W firmach, które miały obieg papierowy lub telefoniczny w pozyskiwaniu nowych transakcji, a teraz uruchamiają aplikacje mobilne, widać nieraz kilkukrotny wzrost wyników sprzedaży u handlowców.
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-04-2014, 10:42
Aplikacje mobilne mogą kilkukrotnie poprawić sprzedaż

Zdaniem Piotra Budzinowskiego, product Managera w Comarch ERP Altum & Mobile, wynika to głównie z tego, że przedstawiciel musi przyjechać do firmy, aby przywieźć zamówienie. - Będąc u klienta, przyjmuje je i od razu drukuje lub wysyła mailem, w formie pliku PDF. Jednocześnie może zsynchronizować je do centrali firmy, gdzie zamówienie to jest od razu przygotowywane do realizacji. Analogiczna sytuacja występuje przy sprzedaży bezpośredniej, przy czym w tym przypadku pracownik od razu zostawia towar u klienta z odpowiednimi dla niego dokumentami: paragonem lub fakturą - wyjaśnia Budzinowski. Jednak aby procesy sprzedażowe przebiegały w tak płynny sposób, należy zadbać o odpowiednie przygotowanie handlowców do korzystania z nowoczesnych rozwiązań. - W Foodcare każdy pracownik przechodzi wstępne szkolenie w zakresie nowych technologii i aplikacji mobilnych. Ponadto cały zespół przynajmniej raz do roku jest dodatkowo szkolony w celu przypomnienia zasad działania systemu EBI - podkreśla Andrzej Pawłowski. Każdy przedstawiciel handlowy w jego firmie ma możliwość na bieżąco kontaktować się z działem Helpdesk po stronie firmy Asseco. Dział ten, oprócz rozwiązywania problemów technicznych, jest w stanie pomóc w każdym aspekcie użytkowania systemu.

Tomasz Kajdzik, Dyrektor Działu Wdrożeń Systemów Mobilnych i Platformy Connector w Asseco Business Solutions, zwraca uwagę, że dynamika rynku FMCG stale motywuje producentów działających w tej branży do poszukiwania niebanalnych rozwiązań, pozwalających im na uzyskanie przewagi konkurencyjnej, a co za tym idzie - zwiększanie wolumenu realizowanej sprzedaży. Z tego właśnie powodu rośnie m.in. popularność rozwiązań SFA, umożliwiających nie tylko rejestrowanie danych czy przeglądanie prostych raportów, ale oferujących znacznie bardziej zaawansowane narzędzia mobilne, które w pełnym tego słowa znaczeniu wspierają terenowe siły sprzedaży. Naturalnym trendem jest więc obecnie migracja na tzw. aplikacje dotykowe, działające na urządzeniach typu smartfon i tablet - mówi ekspert. W jego ocenie, znaczącą zaletą systemów mobilnych nowej generacji jest obecność szeregu nowych funkcjonalności, umożliwiających przedstawicielom handlowym przyjęcie roli tzw. Sales Developera.

Dzięki tym rozwiązaniom przedstawiciele przestają być wyłącznie wykonawcami zadań zlecanych im przez przełożonych, głównie z obszaru tzw. „okołosprzedażowego". Na bazie dostępnych w systemie funkcji mogą oni w znacznie większym stopniu wpływać na realizację strategii współpracy z konkretnym punktem sprzedaży. Najnowsze rozwiązania SFA pełnią też rolę swego rodzaju „drogowskazów" dla użytkowników, podpowiadając, jakie aktywności będą najbardziej odpowiednie u określonego klienta w danym czasie. Propozycja zadań tworzona jest przez system w oparciu o analizę wcześniej wprowadzonych do aplikacji informacji, jak też danych pozyskanych ze współpracujących z systemem źródeł zewnętrznych. Aby było to jednak możliwe, oprogramowanie mobilne musi zostać zintegrowane z rozwiązaniami zewnętrznymi, np. z platformą wymiany danych handlowych (na linii producent - dystrybutorzy), tak, aby otrzymać dostęp do informacji, np. o poziomie odsprzedaży produktów, czy potencjale obsługiwanych punktów sprzedaży - podkreśla Kajdzik.

Andrzej Pawłowski przyznaje, że postęp techniczny w zakresie rozwiązań mobilnych jest ogromny. Dlatego Foodcare nie zamierza rezygnować z inwestycji w tym obszarze. - Mamy świadomość, że aplikacje i systemy muszą być na bieżąco aktualizowane, a w przypadku urządzeń konieczna jest ich wymiana co pewien czas. Dlatego w tym roku planujemy wymianę urządzeń, z których korzystają nasi przedstawiciele handlowi. Jeśli chodzi o system EBI, jest on nieustannie rozwijany. Praktycznie co miesiąc pojawia się nowa wersja systemu z nowymi funkcjonalnościami. Czasem aktualizacje dotyczą wyłącznie kwestii bezpieczeństwa, ale czasem stanowią one kolejne udogodnienia dla pracy naszych handlowców - tłumaczy specjalista ds. controlingu w FoodCare. Przyjmując średni cykl życia urządzeń mobilnych na poziomie 3 lat, można przyjąć, iż inwestycja w technologie mobilne wpisana jest w budżety wielu firm. Rosnąca konkurencyjność na rynku wymaga inwestowania w lepsze i bardziej efektywne rozwiązania. Jak zauważa Artur Jedynak - obserwuje się natomiast trend ograniczania ilości przedstawicieli handlowych na rzecz outsourcingu części zadań do firm zewnętrznych. Może mieć to związek ze wzrostem efektywności ich pracy dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, rozwiązań B2B czy call center. Sprzedaż technologii mobilnych w branży spożywczej nie wygląda na zagrożoną - nowe technologie, kolejne wersje urządzeń mobilnych, dodatkowe funkcjonalności dają możliwość sprzedaży kolejnych modułów czy wymiany floty urządzeń na nowe, przyczyniając się do stabilizacji sprzedaży lub kilkuprocentowego jej wzrostu.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!