Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Ardanowski: patriotyzm konsumencki to nie szowinizm, a wsparcie rodzimej gospodarki

Patriotyzm konsumencki nie jest przejawem szowinizmu, a wsparciem rodzimej gospodarki - powiedział w piątek minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski podczas uroczystości podpisania listu intencyjnego dot. wspólnych działań promujących patriotyzm konsumencki między KOWR a spółkami Skarbu Państwa.

Ardanowski: patriotyzm konsumencki to nie szowinizm, a wsparcie rodzimej gospodarki
Jan Krzysztof Ardanowski, fot. PTWP

Autor: PAP
Data: 17-07-2020, 17:31

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa podpisał w piątek list intencyjny ws. działań promujących kupowanie produktów polskich, ze spółkami nadzorowanymi przez MAP: Pocztą Polską, spółkami PKP, PKP PLK, PKP Intercity, Wars i PKS Polonus Warszawa.

Jak mówił szef resortu rolnictwa, które prowadzi akcję "Kupuj świadomie", "Produkt Polski" promujące patriotyzm konsumencki, rozszerzenie kampanii o nowe podmioty, to także rozszerzenie kanałów dystrybucji wspaniałej polskiej żywności.

Dodał, że patriotyzm konsumencki nie jest przejawem szowinizmu, a wsparciem rodzimej gospodarki.

Przypomniał, że oznaczenie "Produkt Polski" jest czytelnym przekazem dla konsumentów i potwierdzeniem, że produkty te zostały wyprodukowane z surowców wytworzonych w 100 proc. na terenie Polski w przypadku produktów nieprzetworzonych, natomiast przetworzone, muszą w swoim składzie zawierać min. 75 proc. surowców z Polski.

Obecny na uroczystości wiceminister aktywów państwowych Janusz Kowalski wskazał, że patriotyzm gospodarczy oznacza, że nawet niewielkie zakupy każdego z nas przyczyniają się do tworzenia i pobudzania koniunktury gospodarczej w skali regionu i całego kraju.

"Konsumpcja naszych polskich produktów zapewnia zatrudnienie dla wielu pracowników w rolnictwie i przemyśle. Zachęcamy więc do przyłączenia się do akcji" - powiedział.

Jak wyjaśnił, 75-80 proc. z każdej złotówki wydanej na polski produkt trafia do budżetu, zostaje w rodzimej gospodarce, z zagranicznego tylko 25-30 groszy zostaje w polskiej gospodarce. "Dlatego wspieramy polską gospodarkę tą kampanią" - dodał Kowalski.

Według Krzysztofa Mamińskiego prezesa Polskich Kolei Państwowych, wspieranie producentów opierających swoją działalność na sprzedaży produktów krajowych to dobry krok w stronę umacniania potencjału polskiej gospodarki oraz jej dalszego rozwoju.

Z kolei wiceprezes Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel podkreślił, że spółka już od 2016 roku prowadzi politykę sprzedażową, w której silny akcent kładziony jest na dostępność w sieci ponad 4600 własnych placówek pocztowych, coraz bogatszej oferty produktów wytworzonych w Polsce.

Natomiast zastępca dyrektora generalnego KOWR Marcin Wroński dziękując przedstawicielom spółek skarbu państwa za włączenie się w akcję promowania patriotyzmu konsumenckiego, zapowiedział dalsze działania. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jan Krzysztof Ardanowski RSS ALERT    /    rolnictwo RSS ALERT    /    patriotyzm konsumencki RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • czytelnik 2020-07-17 19:58:47
    Ardanowski odpowiedzialny za wymordowanie dzików, czyli zbrodnię na polskiej przyrodzie musi odejść
  • Grazyna 2020-07-20 11:55:35
    Promujmy polskie produkty bo podatki wtedy zostają w Polsce i WSZYSCY SIĘ BOGACIMY.
    • Ser z aldi 2020-07-20 18:58:29
      Bogaci się tylko właściciel A jeśli wszystkie afery spożywcze zamiatanie są pod dywan . Ost nik podal raport jak dużo pestycydów itp mają najlepsze we wszechświecie polskie warzywa. Jakość 1 miejsce potem kraj pochodzenia

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.222.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!