Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Aromes: Rynek aromatów rośnie o kilka procent rocznie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 29-01-2013, 12:11
Producent aromatów Aromes, w okresie styczeń-listopad 2012 roku realizował sprzedaż o około 6 proc. wyższą wartościowo w stosunku do tego samego okresu 2011. - Wartość rynku aromatów w Polsce jest szacowana na ok. 200 mln zł i rośnie w ślad za wzrostem rynku żywności przetworzonej - mówi Adam Kotowski z firmy Aromes.
Aromes: Rynek aromatów rośnie o kilka procent rocznie
Wartość rynku aromatów w Polsce jest szacowana na ok. 200 mln zł

- Rynek aromatów rośnie mniej więcej równo z rynkiem żywnościowym, szczególnie z rynkiem żywności przetworzonej. Od stycznia do listopada Aromes zrealizował sprzedaż o około 6 proc. wyższą wartościowo w stosunku do tego samego okresu 2011, co, po uwzględnianiu inflacji na poziomie ok. 3 proc., daje realny przyrost o ok. 3 proc. Myślę, że w przypadku naszych konkurentów wzrost był podobny - mówi Adam Kotowski.

Jak ocenia Adam Kotowski, wartość rynku aromatów w Polsce jest szacowana na ok. 200 mln zł. - Rynek podzielony jest pomiędzy Aromes, Doehler i niemiecki Wild, przy czym ci trzej gracze mają po około 23-25 proc. rynku. Reszta udziałów rynkowych należy do kilku producentów, w tym potęg światowych - mówi.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Michał Kociszewski 2013-01-30 17:34:11

    Z całym szacunkiem dla Pana Prezesa nie zgadzam się z jego podziałem rynku na graczy klasy średniej jakim jest Aromes, Doehler czy Wild. Czy Pan nie zapomniał o całej czołówce liderów światowych takich jak Givaudan, Firmenich, IFF czy nawet Symrise? Życzę dobrego samopoczucia, że posiadacie 23-25% rynku aromatów. To jest nieprawda.

    Odpowiedz
  • Specjalista od aromatów 2014-02-04 10:54:01

    Aromes 25% udziałow w rynku :) moze w segmencie napojowym, ale nie calego rynku. Poza wspomnianymi sa jeszcze mane, silesia, frieu lau, frutarom, tagasago, sensient i mniejsze lokalne firmy jak carotex...etc Kazda z tych firm ma pewne udzialy w rynku. Potencjal w Europie rynku aromatow zmniejsza sie ze wzgledu na duze presje cenowe (jesli kiedys sprzedawales 10T za 50zl=0.5mln zl, teraz sprzedaj mi tyle samo, ale za 30zl=0,3mln zl)

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!