Badania przeprowadzone w ramach Payback Opinion Poll pokazują, że wielkanocne wydatki Polaków są dość stabilne: 69% ankietowanych przeznaczy na zbliżające się Święta tyle samo pieniędzy co w ubiegłych latach. Blisko co czwarta osoba będzie jednak próbowała wydać mniej.
Jednocześnie 63% Polaków stara się oszczędzać na świątecznych zakupach.

Koszty zorganizowania Wielkanocy wiążą się głównie z zakupami żywnościowymi. Na produkty spożywcze niemal 1/3 respondentów wyda mniej niż 200 zł, a 54% badanych od 200 do 500 zł.

Największych kolejek do kas należy się spodziewać w super- i hipermarketach, gdzie na zakupy uda się zdecydowana większość Polaków. 82% ankietowanych wybierze się tam po chemię gospodarczą, a 79% po żywność. Około 1/3 respondentów nabędzie produkty spożywcze także w sklepie osiedlowym i na bazarze.