Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Badanie: 38 proc. firm eventowych może zawiesić lub zamknąć działalność

W tym roku 38 proc. firm z branży spotkań i wydarzeń rozważa zawieszenie lub zamknięcie działalność - wynika z badania Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń. Pomoc rządowa pozwoliła firmom eventowym pokryć jedynie 28 proc. strat - dodano.


Autor: PAP
Data: 16-03-2021, 08:19

Jak przypomniała Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (RPSiW), przed wybuchem pandemii w Polsce w 2019 r. w spotkaniach i wydarzeniach, które trwały średnio dwa dni, wzięło udział ponad 16,3 mln uczestników z kraju i zagranicy, ponad 3 mln brało udział w targach, a ok. 29 mln chociaż raz w roku uczestniczyło w imprezie masowej.

Co roku odbywało się również prawie 70 tys. różnych wydarzeń artystycznych i rozrywkowych dla 16 mln widzów. Branże te łącznie generowały ok. 15 proc. PKB, dając ponad 1 mln miejsc pracy w Polsce (zgodnie z badaniami branżowymi oraz danymi GUS). W tym typowo usługowym sektorze 72 proc. to mikro firmy, 27 proc. małe i średnie przedsiębiorstwa, a 1 proc. firmy duże - podała Rada.

Wskazała, że ze struktury zatrudnienia na 2019 r. wynika, że w firmach przemysłu spotkań i wydarzeń 20 proc. osób zatrudnionych było na umowy o pracę, a 80 proc. na kontrakty managerskie, umowy zlecenia, o dzieło i inne formy umów B2B.

Z najnowszego badania Rady wynika, że wszystkie ankietowane podmioty odnotowały w związku z pandemią COVID-19 spadek przychodów w okresie marzec 2020 - luty 2021. "Średni spadek liczby projektów zrealizowanych w roku 2020 w stosunku do 2019 to 82 proc., a średni spadek rocznych przychodów w tym okresie wyniósł 73 proc. Blisko 2/3 ankietowanych wskazało, że w tym czasie miało problem z utrzymaniem płynności finansowej, ale tylko 34 proc. firm zdołało zaciągnąć pożyczkę lub kredyt na komercyjnych zasadach" - czytamy.

Rada podała, że pomoc rządowa pozwoliła średnio na pokrycie 28 proc. strat, mimo wysokiego procentowego udziału firm w części programów pomocowych.

Według Sekretarz Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń Małgorzaty Musiał-Bzowskiej, efektem relatywnie niewielkiej wielkości otrzymanej pomocy oraz konieczności obniżenia kosztów jest spadek zatrudnienia w 2020 roku, w ujęciu rdr, sięgający 63 proc. "Przy czym spadek zatrudnienia osób na umowę o pracę sięgnął 26 proc., pozostałych firmach - 72 proc." - wskazała.

Rada podała, że biorąc pod uwagę formę pomocy rządowej, największy odsetek firm evenowych skorzystał ze wsparcia w ramach tzw. tarczy branżowej (79 proc.), wiosennych pożyczek bezzwrotnych 5 tys. zł (76 proc.), tarczy finansowej PFR 1.0 (66 proc.). Z tarczy finansowej PFR 2.0 skorzystało 46 proc.

więcej informacji:

eventy RSS ALERT    /    firmy eventowe RSS ALERT    /    wydarzenia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.27.11
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!