• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Badanie: 43 proc. firm za inwestowaniem w Polsce wschodniej

43 proc. inwestorów uważa, że województwa Polski wschodniej są atrakcyjnym lub nawet bardzo atrakcyjnym miejscem do inwestowania - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie PAIIZ. Przeciwnego zdania jest 18 proc. badanych, a 39 proc. nie ma opinii.
  • Autor: PAP
  • Data: 31-07-2012, 15:36

Badanie przeprowadzono na przełomie maja i czerwca br. Wzięło w nim udział tysiąc przedsiębiorców z całej Polski. Celem badania było zweryfikowanie stanu wiedzy i postrzegania Polski wschodniej po dwóch latach realizowania przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIIZ) Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej. Wyniki badania przedstawiono przedsiębiorcom, samorządowcom i dziennikarzom we wtorek.

Polska wschodnia to pięć najbardziej na wschód wysuniętych województw: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie. Przedsiębiorcy proszeni o wskazanie barier inwestycyjnych - najczęściej wskazywali: słabo rozwiniętą sieć transportową (80 proc.), mały dostęp do wykwalifikowanej kadry i niską zamożność mieszkańców (oba po ponad 50 proc. wskazań).

Z badania wynika także, że choć postrzeganie regionów Polski wschodniej się poprawia, to 10 proc. respondentów nadal postrzega je źle - jako zaściankowe, zacofane, niekonkurencyjne. Na pytanie, czy w ciągu najbliższych dwóch lat firma zamierza zainwestować na terenie województw Polski wschodniej, 74 proc. odpowiedziało, że nie; 4 proc. zadeklarowało, że tak, a 22 proc. było niezdecydowanych.

Dyrektor departamentu rozwoju regionalnego w PAIIZ Agnieszka Łukaszewska-Wojnarowska komentując wyniki badania stwierdziła, że to właśnie do tej grupy niezdecydowanych będą kierowane kolejne działania mające promować region. Poinformowała, że we wrześniu ruszy kampania reklamująca Polskę wschodnią jako miejsce do inwestowania. Ponadto na październik zaplanowano wizyty we wschodnich województwach przedsiębiorców z Korei Południowej i Arabii Saudyjskiej. Jak wyjaśniła dyrektor, Saudyjczycy mogą być zainteresowani inwestowaniem w spa, a Koreańczycy - w przemysł motoryzacyjny.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!