Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Biznes i technologie

Badanie: 61 proc. ankietowanych chciałoby zmienić branżę, w której aktualnie pracuje

  • Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
  • Data: 22-04-2020, 16:32
64 proc. badanych przez Grafton Recruitment i Gi Group uważa, że podczas pracy zdalnej jest tak samo lub nawet bardziej efektywna w wykonywaniu obowiązków zawodowych. Pracownicy Deklarują także, że w przyszłości chcieliby częściej pracować z domu. Niestety, widać rosnącą niepewność wśród pracowników, bo aż 61 proc. ankietowanych chciałoby zmienić branżę, w której aktualnie pracuje. Mimo tego, że ponad połowa (53%) badanych deklaruje, że są spokojni o przyszłość, a sytuacja w ich firmie jest stabilna.

W drugim tygodniu narodowej kwarantanny, tj. 21-24.03.2020, i ponownie po miesiącu od jej wprowadzenia, tj. 13-17.04.2020, Grafton Recruitment i Gi Group przeprowadziły badanie opinii dotyczące nastrojów na rynku pracy, wyzwań przed jakimi stoją pracownicy i ich pracodawcy. Druga edycja badania, we współpracy z CBRE, została uzupełniona o zagadnienia związane z przejściem na zdalny tryb pracy i możliwych konsekwencji wielotygodniowej pracy z domu dla postawy pracowników.

Okazuje się, że tendencje zauważalne w początkowym okresie izolacji, wzmocniły się z upływem czasu. Optymizmem napawa fakt, że pracodawcy czują ogromną odpowiedzialność za pracowników i jeśli to tylko możliwe, zdecydowali się na przejście na pracę zdalną. W pierwszym badaniu możliwość pracy z domu potwierdzało 56% badanych, w ostatnim tygodniu odsetek ten wzrósł do 65%. Odpowiedź „pracuję w miejscu pracy” zaznaczyło obecnie tylko 8% wszystkich ankietowanych. To ponad 10% mniej niż w drugiej połowie marca. Co ciekawe, niezmiennie 44% badanych twierdzi, że ich efektywność w pracy zdalnej nie spadła, a około 20% uważa nawet, że pracując z domu są bardziej efektywni niż zazwyczaj w biurze. 

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!