Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Badanie: firmy szukają pieniędzy na utrzymanie płynności w internecie

44 proc. firm ma kłopot z opłatą faktur na czas przez to, że inni im nie płacą, a 42 proc, - straciło zaufanie do kontrahentów - wynika z badania „Wpływ koronawirusa na płynność finansową firm”. W czasie pandemii przedsiębiorcy szukają w pieniędzy na utrzymanie płynności online.

Badanie: firmy szukają pieniędzy na utrzymanie płynności w internecie
Firmy szukają pieniędzy w internecie /fot. Unsplash

Jak podkreślili autorzy badania, zatory płatnicze, jedno z największych utrapień mikro i małych firm, są dla nich szczególnie dotkliwe w obecnej sytuacji, gdy gospodarka stanęła z dnia na dzień. 27 proc. firm przyznaje, że choć ma pieniądze, to nie płaci swoim kontrahentom, bo woli trzymać gotówkę na czarną godzinę; a 63 proc. podejrzewa o to innych.

"Zamknięci w biurach lub domach przedsiębiorcy szukają więc rozwiązań online, by uniknąć bankructwa" - wskazano w badaniu IMAS International na zlecenie Krajowego Rejestru Długów.

Według badania 44 proc. firm ma kłopot z terminową opłatą faktur przez to, że inni im nie płacą, a 42 proc. przyznaje, że straciło zaufanie do wiarygodności finansowej swoich kontrahentów w obliczu pandemii koronawirusa.

Jak powiedział PAP prezes Krajowego Rejestru Długów Adam Łącki, epidemia zmieniła też sposób reakcji firm, które coraz częściej przestawiają się na usługi online i same szukają rozwiązań dostępnych przez internet.

"Spytaliśmy przedsiębiorców, jakie usługi wspierające płynność finansową są dla nich szczególnie ważne w czasie pandemii koronawirusa. Blisko 30 proc. przedsiębiorców uważa, że to faktoring online. 65 proc. przedsiębiorców wskazuje monitoring płatności, a 42 proc. pobieranie raportów na temat sytuacji finansowej kontrahentów" - powiedział Łącki.

Prezez Krajowego Rejestru Długów podkreślił, że firmy przestały sobie wzajemnie ufać i widać tego efekty. W marcu, jak dodał, w porównaniu ze styczniem, liczba zapytań i pobieranych z rejestru raportów na temat kondycji innych firm wzrosła o 200 procent.

"Kontrahenci sprawdzają przyszłych, ale też obecnych partnerów biznesowych. Sytuacja finansowa każdej firmy zmienia się z godziny na godzinę" - podkreślił Łącki.

Jak zaznaczył cytowany w badaniu prezes firmy faktoringowej NFG Dariusz Szkaradek, dla najmniejszych firm najbliższe miesiące będą próbą czasu i sprawdzianem z przetrwania na rynku.

"Kontrahenci, jak pokazuje badanie, mogą wstrzymywać płatności, a to dla wielu firm może oznaczać problemy z wypłacalnością. W tej sytuacji kluczowe staje się bieżące zarządzanie płynnością finansową" - ocenił.

Szkaradek dodał, że epidemia koronawirusa przyspieszy cyfryzację wielu dziedzin gospodarki, a część usług dla biznesu, które dzisiaj są dostępne za pośrednictwem internetu, jako dodatek do tradycyjnych kanałów sprzedaży, zacznie być oferowanych głównie w sieci.

Badanie przeprowadzono wśród 202 małych i średnich firm w dniach 13-17 marca 2020 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

koronawirus RSS ALERT    /    internet RSS ALERT    /    działalność gospodarcza RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.172.213
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!