Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Badanie: Polacy coraz lepiej oceniają własną sytuację finansową

Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez GUS, polscy konsumenci dobrze oceniają nie tylko własną sytuację finansową, ale także z nadzieją spoglądają w najbliższą przyszłość, przewidując pozytywne zmiany m.in. w sytuacji własnych gospodarstw domowych. Jak przekłada się to na ich codziennie wybory i jakie znaczenia ma dla rynku FMCG?

Badanie: Polacy coraz lepiej oceniają własną sytuację finansową
fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 25-07-2019, 12:43

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), opisujący aktualnie panujące nastroje, wyniósł w czerwcu 9,6, osiągając tym samym wzrost o 1,3% względem miesiąca poprzedniego. Polacy wyżej niż w ostatnim badaniu ocenili dzisiejszą sytuację finansową zarówno państwa (o 2,1%), jak i swojego gospodarstwa domowego (o 3,1%). Wzrost o 2,6% zanotował też, plasując się na poziomie 7,5, Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), opisujący tendencje oczekiwane w najbliższych miesiącach. Na wynik ten wpłynęła m.in. pozytywna ocena spodziewanych zmian w sytuacji gospodarstw domowych w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Wzrost wskaźników to ważna informacja świadcząca o dobrej passie i sprzyjającej koniunkturze na rynku – szczególnie analizując to, jakie wartości przyjmowały w latach poprzednich. Do 2016 roku były one ujemne, obecnie pozostają zaś w tendencji wzrostowej.

- Zmiana nastawienia konsumentów jest miarą ożywienia całej gospodarki. Jeśli kupujący patrzą w przyszłość optymistycznie, oznacza to, że rynek się rozwija. To dobra wiadomość dla producentów i sygnał świadczący o tym, że w najbliższej przyszłości czekają nas pozytywne zmiany - mówi Stephane Tikhomiroff, dyrektor generalny Perfetti Van Melle Polska.

W 2018 r. nastąpiła ogólna poprawa sytuacji materialnej gospodarstw domowych w Polsce, chociaż skala zmian okazała się być mniejsza niż przed rokiem. Polacy osiągali wyższe dochody, i pomimo przyspieszenia dynamiki rynku oraz widocznego wzrostu cen, zanotowano skok siły nabywczej. Jak wynika z opublikowanego w czerwcu bieżącego roku raportu GUS[2], badającego kondycję handlu, stale zyskuje rynek detalu, który w maju 2019 r. osiągnął wynik wyższy o ponad 5% niż przed rokiem. Największy wzrost zaobserwowano w przedsiębiorstwach prowadzących sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach oraz w placówkach handlujących pojazdami samochodowymi, motocyklami i częściami. Zwyżkę, choć mniejszą, zanotowały także podmioty oferujące meble, sprzęty RTV i AGD, a także kosmetyki, czy farmaceutyki. Niewielki spadek zaliczyli sprzedawcy ubrań oraz odzieży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Perfetti Van Melle Polska RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    GUS RSS ALERT    /    sytuacja finansowa Polaków RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.25.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!