• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Bartek Sibiga na EEC: Influencerowi trzeba zaufać

Jeżeli chcemy komunikować się do młodej grupy odbiorców (ale nie tylko młodej), musimy skorzystać z influencerów. To jedyne osoby, które są w stanie w wiarygodny sposób przedstawić produkt – mówił Bartek Sibiga, CEO DDOB.com podczas panelu Influencer marketing, który odbył się 21 września w ramach EEC 2021.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-09-2021, 07:21
Bartek Sibiga na EEC: Influencerowi trzeba zaufać
Bartek Sibiga, CEO DDOB.com podczas panelu Influencer marketing

 

Współpraca z influencerami

Współpraca z influencerami jest dość specyficzna. Nie da się jej zautomatyzować. Próby automatyzacji przez różne aplikacje po prostu się nie udają – brakuje najważniejszego czynnika, czyli autentyczności.

– Cały czas uczymy się współpracy z influencerami. Ten rynek się profesjonalizuje, ale dalej słyszymy o różnych ekscesach – mówił podczas debaty o influencer marketingu Bartek Sibiga, CEO DDOB.com.

Pomimo wpadek, ważnym czynnikiem współpracy jest zaufanie danemu influencerowi. Nie zawsze trzeba rozumieć sposób jego działania. Warto natomiast wprowadzić jakieś ramy współpracy – np. zakaz reklamowania konkurencji.

– Jeżeli decydujemy się na współpracę, to musimy zaufać. Influencer jest wiarygodny dla swojej grupy odbiorców. Jego odbiorcom podoba się to, co robi. Czasem możemy nie rozumieć, jak to działa, ale musimy mu zaufać – przekonywał prelegent.

Jak wybrać influencera?

W doborze influencera wiele zależy od celów danej kampanii: albo robimy brand awareness (świadomość marki) albo kampanie sprzedażowe. Ważne jest m.in, czy influencer zmienia produkty, co lokuje i z jaką częstotliwością. To wszystko warto sprawdzić.

– Coraz więcej danych jest nam w stanie jasno sprecyzować, czy warto współpracować z danym influencerem – mówił Bartek Sibiga.

Influencer sprzedaje

Coraz łatwiej też sprawdzić efektywność sprzedażową influencerów.

– Coraz częściej widzimy konwersję na sprzedaż. Dzieje się tak nie dlatego, że influencerzy się zmienili, ale ponieważ social media się zmieniają. Umożliwiają coraz łatwiejszy zakup produktów bezpośrednio z platform. Robi to Tik Tok w Chinach. Tam te konwersje są naprawdę niesamowite. To zmienia formę współpracy. Coraz częściej zaczynamy się rozliczać za efektywność – przyznał Bartek Sibiga.

Bartek Sibiga, CEO DDOB.com, był prelegentem panelu Influencer marketing, który odbył się 21 września w ramach EEC 2021.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!