Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

BASF zwiększył sprzedaż. Planuje wzrost wydatków na R&D

Sprzedaż firmy BASF zwiększyła się w 2012 roku o 7 proc., do 78,7 mld euro. W tym roku firma spodziewa się kolejnego wzrostu sprzedaży, zamierza także zwiększyć po raz kolejny wydatki na prace badawczo-rozwojowe.

BASF zwiększył sprzedaż. Planuje wzrost wydatków na R&D
Kurt Bock, Przewodniczący Rady Dyrektorów Wykonawczych BASF SE

Autor: www.portalspozywczy.pl, pr
Data: 27-02-2013, 14:53

EBIT za 2012 rok, przed uwzględnieniem wydarzeń nadzwyczajnych, wzrósł o 5 proc. do 8,9 mld euro. Dochód netto obniżył się o 1,3 mld euro, do 4,9 mld euro, częściowo ze względu na wyższy wkład w zyski ze strony segmentu ropy i gazu, a zarazem znacznie wyższych podatków. Ponadto zyski ze sprzedaży udziałów BASF w K+S Aktiengesellschaft w roku 2011 były w głównej mierze wolne od podatku.

- Segmenty ropy i gazu oraz rozwiązań dla rolnictwa osiągnęły nowe rekordy, podczas gdy wzrosty w naszym segmencie chemikaliów były słabsze w porównaniu z rokiem 2011 - mówi Kurt Bock, Przewodniczący Rady Dyrektorów Wykonawczych BASF SE.

Sprzedaż w czwartym kwartale 2012 r. wynosiła 19,6 mld euro i była o 9 proc. wyższa w porównaniu z tym samym kwartałem ubiegłego roku. Wzrost wynikał głównie z wyższych wolumenów w prawie wszystkich segmentach oraz z cen i różnic kursowych. Wskaźnik EBIT przed uwzględnieniem wydarzeń nadzwyczajnych na poziomie 1,8 mld euro przekroczył o 18 proc. poziom czwartego kwartału ubiegłego roku, głównie dzięki znacznie wyższym wolumenom w segmencie ropy i gazu oraz lepszym zyskom w segmencie poliuretanów i chemii budowlanej.

Perspektywy na rok 2013 BASF opiera na następujących warunkach ekonomicznych: światowy wzrost gospodarczy wyniesie 2,4 proc. (w 2012 roku było to 2,2 proc.). Nastąpi wzrost globalnej produkcji chemicznej, o 3,6 proc. (+2,6 proc. w 2012 r.), średni kurs euro/dolar wyniesie 1,30 USD za 1 euro (1,28 USD za 1 euro w 2012 r.), a średnia cena ropy 110 USD za baryłkę (112 USD za baryłkę w 2012 r.).

- Naszym celem jest uzyskanie ponownie wzrostu w roku 2013 i przekroczenie poziomów sprzedaży i EBIT przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych z roku 2012 - powiedział Bock. Spółka dąży do zwiększenia sprzedaży i zysków we wszystkich segmentach operacyjnych. Przyczyni się do tego przewidywany wzrost popytu, w połączeniu ze środkami służącymi poprawie wyniku operacyjnego i zwiększeniu efektywności.

- Innowacje stanowią podstawę przyszłego dochodowego wzrostu, a zatem stawią kluczowy element naszej konkurencyjności. BASF zwiększy zatem po raz kolejny wydatki na prace badawczo-rozwojowe w roku 2013, po wydatkach na poziomie 1,7 mld euro w minionym roku, co oznaczało wzrost o ok. 9 proc. w porównaniu z rokiem 2011 - dodaje Kurt Bock.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kurt Bock RSS ALERT    /    BASF RSS ALERT    /    środki ochrony roślin RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.12.229
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!