Beneo: Polska dogania Europę pod względem wzrostu zainteresowania żywnością funkcjonalną
W porównaniu do krajów Europy Zachodniej rynek żywności funkcjonalnej w Polsce jest wciąż niewielki. Jednak, jak zauważają przedstawiciele Beneo, wskaźniki pokazują systematyczny wzrost zainteresowania produktami żywności funkcjonalnej. Kategorie, w których przewiduje się odnotowanie największego wzrostu to oleje i tłuszcze oraz produkty mleczne i płatki śniadaniowe.

- Z CAGR (średnia stopa wzrostu inwestycji) na poziomie 7 proc. w latach 2004 - 2009, oczekuje się, że w tym roku CAGR wzrośnie o kolejne 3 proc. i tym samym jego wartość będzie zbliżona do krajów Europy Zachodniej - mówią serwisowi portalspozywczy.pl przedstawiciele Beneo, firmy specjalizującej się w produkcji dodatków funkcjonalnych.
Największą tendencją na rynku żywności są "naturalność" i "zdrowie".
- Aktualne tendencje wpływają zarówno na Polskę jak i na kraje Europy Zachodniej. Wśród konsumentów obserwujemy ciągły wzrost zainteresowania aspektami dotyczącymi zdrowia i jedzenia. Konsumenci są świadomi, że zdrowe składniki żywnościowe przyczyniają się do indywidualnego dobrego samopoczucia, a nawet mogą pomóc i zapobiegać chorobom cywilizacyjnym takim jak cukrzyca, choroby układu krążenia czy otyłość - dowiedzieliśmy się od Beneo.
Według przedstawicieli tej firmy, ostatnie badania wskazują, że główne niepokoje konsumenckie to otyłość, poczucie braku energii, stres i kłopoty trawienne. - Produkty żywnościowe z odpowiednimi składnikami nie tylko odpowiadają na potrzeby konsumentów, ale także wzmacniają w organizmie funkcje związane z trawieniem, energią, czy zarządzaniem gospodarką tłuszczową - podkreślają nasi rozmówcy.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.