Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Bezpieczeństwo procesu logistycznego

Dynamiczny proces kształtowania gospodarki ery informacyjnej oraz wpływ usieciowienia, doprowadził do ujednolicenia systemu wymiany informacji. Z jednego miejsca możemy przetwarzać i przekazywać informację na każdy temat. Poszczególne sektory gospodarki ulegają automatyzacji, jak również nowym standardom przepływu danych oraz konieczności zastosowania nowych zabezpieczeń. Jak w świetle nowych wyzwań radzi sobie branża TSL?
  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 18-08-2015, 19:26
Bezpieczeństwo procesu logistycznego
Fot. Fotolia

Do niedawna problem bezpieczeństwa w branży TSL można było rozumieć jako kwestie fizycznego zabezpieczenia ładunków w transporcie. Wraz z rozwiązaniami IT, które zrewolucjonizowały łańcuch logistyczny, pojawiła się konieczność nowego systemu ochrony nie tylko przesyłek ale również danych. Wśród dominujących trendów zauważamy wykorzystanie big data, technologia NFC, czy ogłaszana od wielu lat rewolucja mobile. Dodatkowo nowe standardy pracy, głównie na urządzeniach osobistych, (laptopy, tablety, telefony komórkowe i smartfony), doprowadziły do sytuacji w której technika cyfrowa powoli wypiera analogową we wszelkich systemach komunikacji. Widoczny wpływ nowych trendów widać chociażby w rosnącym z roku na rok dochodzie, który przynosi e-handel. Coraz więcej ludzi decyduje się na nabycie dóbr i usług online, przez co zwiększa się konieczność, nie tylko usprawniania procesu logistycznego, ale również zabezpieczania danych gromadzonych podczas niego. W związku z rosnącymi oczekiwaniami konsumentów, przed operatorami logistycznymi stoi duże wyzwanie. Jak sprostać wymaganiom swoich klientów Dbając o bezpieczny transport przesyłki oraz danych naszych użytkowników?

Wyżej wymienione czynniki i technologie mają wpływ na znaczny wzrost ilości umów zawieranych również na skalę międzynarodową. Wraz z większą skalą zamówień, wzrasta ryzyko związane z bezpieczeństwem. Nowe wyzwania dla operatorów logistycznych wymagają działań w dużej mierze systemowych, które firmy wdrażając ograniczają ryzyko wycieku danych i zapewniają dokładną kontrolę procesu logistycznego.

- Bez względu na to, jak dużą firmę prowadzimy, zawsze warto zadbać o bezpieczeństwo gromadzonych danych. Na co trzeba tutaj zwrócić szczególną uwagę? Przykładowo na udzielanie dostępu do systemu tylko dla sprawdzonych i rzetelnych przewoźników. Duża baza przewoźników nie oznacza najlepiej realizowanych zleceń. – radzi Sławomir Woźniak dyrektor ds. sprzedaży marki SOOT. Informacje dotyczące poszczególnych zleceń, dane odbiorców i zleceniodawców są na wagę złota, dlatego ograniczanie dostępu dla niepowołanych osób jest priorytetem

Wprowadzane do systemów ERP dodatkowe moduły oprogramowania, mogą czuwać nad prawidłowym przebiegiem procesu logistycznego. Dzięki dodatkowym funkcjonalnościom przykładowo aukcjom, firmy mają możliwość uzyskania lepszych warunków handlowych, a organizowanie konkursów ofert daje kontrolę nad tym, kto podejmie się zlecenia.

- Wielu właścicieli firm z branży TSL nie zdaje sobie sprawy z tego, że dobrze zarządzane zlecenia transportowe przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa procesów logistycznych – kontynuuje Sławomir Woźniak.  

 

 

 

 

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!