Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Biznes i technologie

BGŻ BNP Paribas o zmianach preferencji Polaków w konsumpcji żywności

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-04-2016, 14:30
Bank BGŻ BNP Paribas przedstawił swoje prognozy co do trendów w konsumpcji produktów spożywczych w Polsce do 2020 roku. Popyt krajowy na produkty żywnościowe kurczy się od lat i nie jest to niczym nowym, ale producenci mogą sobie poradzić w takim otoczeniu.
BGŻ BNP Paribas o zmianach preferencji Polaków w konsumpcji żywności
Michał Koleśnikow, Bank BGŻ BNP Paribas fot. zelaznastudio.pl

Z raportu wynika, że w Polsce spada popyt na owoce, produkty zbożowe, warzywa, ziemniaki czy jaja. Natomiast wzrost popytu będzie obejmował takie kategorie jak mięso, mleko, tłuszcze, cukier oraz ryby.

- Przewidujemy, że konsumpcja, czyli zakupy gospodarstw domowych takich produktów spożywczych jak pieczywo, ziemniaki, mleko płynne oraz owoce mogą w tym okresie spaść, natomiast wzrostów spodziewamy się w konsumpcji mięsa i wędlin wysokogatunkowych, ryb, makaronu i czekolady – mówi Michał Koleśnikow, p.o. dyrektora departamentu analiz ekonomicznych, sektorowych i rynków rolnych BGŻ BNP Paribas .

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!