• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Bibby Financial Services podpisało rekordową liczbę umów z klientami faktoringowymi z segmentu MSP

Bibby Financial Services, niezależny dostawca usług faktoringowych, specjalizujący się w finansowaniu małych i średnich firm podsumował wyniki za I półrocze 2011. W omawianym okresie Bibby Financial Services wykupiło wierzytelności na łączną kwotę 603 mln zł, co stanowi ponad 62 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-07-2011, 14:20

W tym samym czasie firma podpisała rekordową liczbę umów na obsługę faktoringową nowych klientów z sektora MSP. W przeważającej większości są to firmy, które po raz pierwszy zdecydowały się na finansowanie swojej działalności za pomocą faktoringu.

- Cieszą nas bardzo dobre wyniki branży i silny wzrost faktorów niezależnych od instytucji bankowych. Widzimy, że strategia, którą przyjęliśmy podczas kryzysu gospodarczego daje efekty. Utrzymując apetyt na ryzyko i nie ograniczając finansowania klientów pomogliśmy im w trudnym momencie. Obecnie w większości przypadków notują oni dynamiczny wzrost obrotów i zgłaszają wnioski o podwyższenie limitów finansowania. Widzimy też, że udaje się nam przekonywać do faktoringu zupełnie nowych klientów, którzy nigdy nie korzystali z tej usługi - mówi Krzysztof Kuniewicz, dyrektor zarządzający Bibby Financial Services

Przedstawiciele Bibby Financial Services oceniając wyniki branży faktoringowej w pierwszej połowie 2011 roku prognozują dwa scenariusze rozwoju tej usługi w Polsce.

- Czekamy na pełne dane dotyczące rynku, w tym również liczby klientów obsługiwanych przez faktorów. To jak szybko rośnie liczba klientów względem tempa wzrostu obrotów faktoringowych rzuci więcej światła na to czy mamy do czynienia z faktycznym, silnym rozwojem branży, czy też jest to wzrost generowany głównie na istniejącym portfelu firm. Jednocześnie widzimy coraz silniejszą konkurencję cenową. W praktyce ceny finansowania w postaci faktoringu zaczynają się powoli zrównywać się z ceną kredytu bankowego. Daje to jedynie pozorną korzyść dla klientów. Wyższy koszt usługi faktoringowej spowodowany jest wyższym ryzykiem finansowania w porównaniu do tradycyjnego kredytu. Spadek cen może oznaczać, że faktorzy nie będą zainteresowani finansowaniem firm o słabszej kondycji finansowej. W praktyce będzie to oznaczać znaczne ograniczenie dostępności tej formy finansowania i brak dopływu nowych klientów. Jednocześnie firmy już korzystające z faktoringu będą kierowały się w stronę finansowania za pomocą standardowego kredytu - usługi tańszej i równie dla nich dostępnej. Obecna sytuacja cenowa na rynku nie wpłynie na naszą strategię szerokiej dostępności finansowania dla firm o różnej kondycji finansowej - również tych słabszych. Mamy nadzieję, że wzrost faktoringu w Polsce będzie generowany przez nowych klientów, których przekona wyższa dostępność środków finansowych i możliwości rozwoju oferowane przez faktoring - mówi Krzysztof Kuniewicz.

Brytyjski holding Bibby Line Group specjalizujący się w transporcie morskim i finansowaniu małych i średnich firm ogłosił oficjalne wyniki finansowe za rok 2010. Bibby Line Group zanotowała 46% wzrost zysku operacyjnego, który osiągnął poziom 40,8 milionów funtów. Obroty Grupy w roku 2010 wyniosły ponad 1,156 miliarda funtów.

Motorem rozwoju Bibby Line Group są usługi finansowania małych i średnich przedsiębiorstw. W roku 2010 Bibby Financial Services osiągnęła ponad 90% wzrost zysku przed opodatkowaniem, który wyniósł 35 milionów funtów.

 

 

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!