Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

BNP Paribas na EEC Online: czy konsument stanie się nowym „smart shopperem”? (wideo)

– Kluczowe będą zmiany postaw konsumentów odnośnie zakupów. Czy zmienią się trwale odnośnie innych zwyczajów zakupowych? – mówił Bartosz Urbaniak, szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę, podczas debaty „Sektor spożywczy – branża strategiczna”, która odbyła się w ramach EEC Online.

BNP Paribas na EEC Online: czy konsument stanie się nowym „smart shopperem”? (wideo)
BNP Paribas na EEC Online: czy konsument stanie się nowym „smart shopperem”? fot. PTWP

Autor: Jakub Szymanek/portalspozywczy.pl
Data: 28-05-2020, 10:39

Zdaniem Bartosza Urbaniaka kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa nie da się porównać z innymi kryzysami, które znamy z przeszłości.

– O ile poprzednie kryzysy można było porównywać ze sobą i szukać różnych analogii, tym razem nie możemy tego robić. Co do branży spożywczej, to popyt na żywność jest stabilny. Co prawda nie jemy w HoReCe, w restauracjach i w hotelach, ale za to średnia spożywanych w domach przez nas kalorii nie spada. I z tego co widzimy w Banku Żywności, to jedzenie w domu średnio nam wychodzi, bo sporo jedzenia się marnuje – ocenił Bartosz Urbaniak.

Według eksperta pandemia COVID-19 spowodowała zawirowania w łańcuchu dostaw w sektorze spożywczym.

– Branża spożywcza odczuła ten kryzys bardziej niż poprzednie kryzysy i dalej będzie odczuwać. Przez pandemię koronawirusa w branży spożywczej zostały nadwyrężone łańcuchy dostaw. Część odbiorców, czyli HoReCa nie funkcjonuje. Jak patrzymy na branżę spożywczą, jak działa, to rynek super świeżych produktów jak grzyby, kwiaty czy sałata, cierpi bardzo mocno – dodał

Jak powiedział Bartosz Urbaniak, pandemia koronowirusa wpłynie na zachowania konsumenckie.

– Kluczowe będą zmiany postaw konsumentów odnośnie zakupów. Czy zmienią się trwale odnośnie innych zwyczajów zakupowych? To co sprawdzamy jako bank, to że dobra impulsowe dosyć spadły w zainteresowaniach. Zadajemy sobie pytanie, czy konsument stanie się nowym „smart shopperem”, który będzie sprawdzać, co kupuje, nie tylko po to, żeby kupić tanio i modnie, ale również bezpiecznie, czy żywność będzie bezpieczna – tłumaczył szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę

– Do tego może dojść lokalny patriotyzm. Tu z kolei istnieją pokusy protekcjonizmu, np. czy Unia Europejska jako wspólny obszar starałaby się zapewnić, aby towary, które wchodzą na europejski rynek czy obszar celny były bezpieczne. Natomiast to może spotkać się z retorsjami ze strony naszych partnerów międzynarodowych. Dla nas jest istotne, na ile to będzie solidarność krajowa, narodowa a na ile Europejska, bo dla przeciętnego niemieckiego konsumenta wybór towarów wyprodukowanych w Niemczech z chińskich komponentów będzie pewnie dużo trudniejszy niż wybór takich samych towarów z polskich, czeskich czy słowackich komponentów. Ale może dojść do takiego momentu, że będziemy preferowali nacjonalne wybory, co nie będzie dobre dla nas, bo akurat my jesteśmy krajem, który ma olbrzymi eksport produktów spożywczych – dodał.

Pełna relacja z debaty: Branża spożywcza na EEC Online – wyzwania i szanse w dobie pandemii (galeria zdjęć)

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

BNP Paribas RSS ALERT    /    Bartosz Urbaniak RSS ALERT    /    EEC Online RSS ALERT    /    EEC2020 RSS ALERT    /    EEC RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.202.194
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!