Branża spożywcza gra z konsumentami w grę, z której nikt nie jest zadowolony - Wywiad
Z przedstawicielami firmy Hortimex: prezesem Mateuszem Kowalewskim oraz Lidią Ugorską, technologiem żywności, porozmawialiśmy o „chemii” w żywności, a także o najbardziej rozpowszechnionych mitach na temat składu, jakości oraz szkodliwości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku.

Słowo wstępne od autora: Na łamach Portalspozywczy.pl 2008 roku piszemy o branży spożywczej i rynku żywności w Polsce. Z naszymi treściami docieramy nie tylko do producentów żywności, ale i konsumentów, którymi jesteśmy przecież wszyscy. Problem polega na tym, że dzisiejszy konsument znajduje się z jednej strony w zasięgu przekazu marketingowego kreowanego przez producentów, a z drugiej strony oddziałują na niego rozmaite obiegowe opinie o żywności, jej bezpieczeństwie, jakości i składzie. W efekcie, stojąc przed sklepową półką, często bywamy zdezorientowani. Postanowiliśmy pomóc Państwu odnaleźć się w tym szumie informacyjnym. Nie mamy zamiaru wybielać branży ani stawiać ją pod pręgierzem zarzutów. Dlatego prezentujemy państwu obszerny wywiad z przedstawicielami firmy Hortimex. Wybór nie był przypadkowy. Można powiedzieć, że Hortimex to firma jednocześnie z branży i spoza branży. Przedsiębiorstwo z Konina nie produkuje żywności, ale współpracuje z wieloma firmami z branży spożywczej dostarczając nie tylko składników i dodatków do żywności, ale także służąc doradztwem przy opracowywaniu nowych produktów. Z prezesem Mateuszem Kowalewskim oraz Lidią Ugorską, technologiem żywności porozmawialiśmy o „chemii” w żywności, a także o najbardziej rozpowszechnionych mitach na temat składu, jakości oraz szkodliwości produktów spożywczych.
Niestety, wyjaśnienie żadnego z powyższych zagadnień nie daje się streścić w jednym zdaniu. Dlatego też w poniższym tekście nie znajdziecie państwo krótkich i efektownych wytłumaczeń omawianych problemów, co znacząco wpłynęło na objętość wywiadu. Jednocześnie informujemy, że całą rozmowę w kolejnych tygodniach będziemy publikować także w krótszych fragmentach na łamach portalspozywczy.pl Zachęcamy do lektury, nie uzurpując sobie jednocześnie abonamentu na nieomylność i licząc na to, że wnioski (oby właściwe!) wyciągniecie Państwo sami. Jak bowiem brzmi konkluzja naszej rozmowy, warto korzystać z wiedzy pochodzącej z różnych źródeł. Liczymy jednak, że niniejszy tekst okaże się przydatny w budowaniu Państwa świadomości konsumenckiej.
Mateusz Kowalewski: Branża spożywcza na co dzień ma do czynienia z mitami na temat składników i dodatków do żywności. Niestety, rzadko się o tym mówi albo mówi się jedynie w kontekście, w jakim chce się mówić do rynku.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.