• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Branża spożywcza na EEC Online – wyzwania i szanse w dobie pandemii (galeria zdjęć)

Pandemia koronawirusa przyniosła szereg wyzwań dla producentów żywności, sektora retail i HoReCa. Nowy reżim sanitarny, zawirowania w łańcuchach dostaw, ograniczenia w działalności branży HoReca, zmiany zachowań konsumenckich to niejedyne problemy. Jak podmioty łańcucha dostaw żywności odnalazły się w nowej rzeczywistości, jak się przystosowują do zmian i jakie perspektywy widzą w najbliższej przyszłości? O tym dyskutowaliśmy podczas debaty "Sektor spożywczy – branża strategiczna" w trakcie EEC Online.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 25-05-2020, 07:33
Branża spożywcza na EEC Online – wyzwania i szanse w dobie pandemii (galeria zdjęć)
Debata "Sektor spożywczy – branża strategiczna" w trakcie EE Online. Fot. PTWP

Pandemia COVID-19 mocno zmieniła naszą rzeczywistość, Po części wpłynęła także na sektor spożywczy i handlowy, jednak te branże nie mogą się zatrzymać. Mimo licznych utrudnień i niepewności, trzeba produkować i sprzedawać żywność oraz środki potrzebne gospodarstwom domowych. Przed jakimi wyzwaniami stanęły branża spożywcza, handlowa i HoReCa i jak się z nimi mierzą?  

Wyzwania producentów żywności

Piotr Grauer, dyrektor KPMG Advisory zauważa szereg zagrożeń dla producentów żywności. – Pierwsza rzecz to radykalne ograniczenie działalności całej branży turystycznej, szczególnie hotelarstwa, restauracji, co spowodowało załamanie się sprzedaży producentów wyspecjalizowanych w obsłudze sektora HoReCa. Kolejna to zmiana aktywności konsumentów – spadki sprzedaży niektórych kategorii, np. artykułów impulsowych – tłumaczy.

– Problemem jest też sytuacja w innych krajach i perturbacje w transporcie, co ma negatywny wpływ na działalność eksportową (stanowiącą ¼ przychodu branży przetwórstwa spożywczego). Innym problemem, z którym branża będzie się musiała zacząć coraz częściej zmagać, jest kwestia ściągalności należności – dodaje.

–  W obecnej sytuacji wszyscy kontrahenci koncentrują się na oszczędzaniu gotówki. Terminy płatności są maksymalnie wydłużane. W niedalekiej przyszłości może dojść do coraz większych zatorów płatniczych i upadłości niektórych kontrahentów – mówi dyrektor KPMG Advisory.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!