Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Branża spożywcza potrzebuje wsparcia finansowego

Z jakimi problemami mierzą się obecnie firmy produkujące żywność? - Jedną z głównych obaw jest przerwanie łańcucha dostaw. Problemem jest też zakłócenie płynności finansowej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Kamil Kucharczyk, Wicedyrektor w zespole M&A, Dział Doradztwa Finansowego Deloitte.

Branża spożywcza potrzebuje wsparcia finansowego
Kamil Kucharczyk, Wicedyrektor w zespole M&A / Dział Doradztwa Finansowego Deloitte, fot, materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 23-03-2020, 09:13

- Analizując bieżącą sytuację warto podkreślić, że są w przemyśle spożywczym sektory, dla których obecna sytuacja stworzyła szansę na to, aby podnieść volumen sprzedaży, co teoretycznie powinno wpłynąć na wyniki finansowe i zakończenie roku bardzo dobrym wynikiem finansowym. Należą do nich niewątpliwie wytwórcy produktów z długą datą przydatności do spożycia: kasz, ryżu, makaronu czy konserw - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Kamil Kucharczyk, Wicedyrektor w zespole M&A, Dział Doradztwa Finansowego Deloitte.

- W obecnej sytuacji nie są oni w stanie sprostać popytowi, który jest skutkiem masowego wykupowania tego typu produktów z półek sklepowych. Nawet, jeśli wkrótce sytuacja ulegnie zmianie, to produkty te muszą na nowo wrócić do sklepów, aby klienci mieli do nich dostęp już w normalnym, niekryzysowym trybie - dodaje.

- Niektóre z firm spożywczych nie muszą więc obawiać się najbliższych tygodni czy miesięcy.  Nie znaczy to jednak, że epidemia koronawirusa nie stawia przed przemysłem spożywczym wyzwań i nie powoduje problemów. Jedną z głównych obaw jest przerwanie łańcucha dostaw. Nawet jeśli firmy mają zamówienia, z których muszą się wywiązać, by nie płacić kar umownych, to w wielu przypadkach jest to utrudnione z powodu braku możliwości sprowadzenia surowców np. z Chin.  Ryzyko dla łańcuchów dostaw wciąż rośnie, co oznacza potrzebę inwestowania przez firmy w strategie planowania i zarządzania ryzykiem - tłumaczy ekspert.

Jego zdaniem kolejnym problemem jest zakłócenie płynności finansowej. - Firmy mogą mieć kłopot z odzyskaniem należności od swoich partnerów biznesowych, a więc podwykonawców, odbiorców czy klientów końcowych. Ponieważ uczestnicy rynku pozostają we wzajemnych relacjach finansowych, powstaje zamknięte koło problemów z bieżącymi płatnościami, które może w ostateczności doprowadzić do niewypłacalności i potencjalnie zawieszenia działalności - wyjaśnia.

- Nie mniejszym wyzwaniem jest zarządzanie pracownikami. Pamiętajmy, że w przemyśle spożywczym tylko część zatrudnionych osób może obecnie pracować w trybie pracy zdalnej. W przypadku tych pracujących przy produkcji jest to niemożliwe, a to budzi duże emocje. Ludzie obawiają się zakażenia, poza tym mają pod opieką dzieci niechodzące do szkół czy przedszkoli, więc zostają w domu. Pojawiają się już sygnały, że zakłady produkcyjne mają problemy z zebraniem odpowiedniej grupy pracowników do pracy, a to w rezultacie może doprowadzić do zatrzymania linii produkcyjnych - dodaje.

więcej informacji:

Kamil Kucharczyk RSS ALERT    /    Deloitte RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    branża spożywcza RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.188.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!