Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

strefa premium

Chiny coraz bardziej istotne dla polskich eksporterów żywności

Eksport żywności z Polski do Chin od 2007 r. wzrósł ośmiokrotnie. Michał Koleśnikow, kierownik zespołu ds. analiz sektorowych i rynków rolnych Banku BGŻ BNP Paribas prognozuje, że również w najbliższych ośmiu latach dynamika naszego eksportu spożywczego pozostanie bardzo wysoka, być może nawet tak wysoka, jak w ostatnich latach. Przeszkodzić w tym mógłby tylko wybuch bardzo dużego kryzysu w tym kraju lub zakaz importu produktów mięsnych lub mlecznych z Polski na skutek chorób zwierząt.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl, ŁS, PJ
  • Data: 12-11-2015, 12:46
Chiny coraz bardziej istotne dla polskich eksporterów żywności
Polscy producenci żywności eksportują do Chin coraz więcej towarów (fot. Shutterstock)

Według niedawnych prognoz IGD, rynek spożywczy w Chinach wzrośnie o jedną trzecią do roku 2020, osiągając wartość 1,5 bln dolarów i stając się dzięki temu największym rynkiem spożywczym na świecie. Czy pana zdaniem te prognozy się sprawdzą, czy może trzeba je zrewidować w związku z niedawną zawieruchą w chińskiej gospodarce?

Wydaje mi się, że obecne zawirowania i strach przed kryzysem, nie zmienią w istotny sposób pozytywnych prognoz rozwoju rynku żywnościowego w Chinach. Biorąc pod uwagę tempo bogacenia się chińskiego społeczeństwa, szybką urbanizację i wolny, ale jednak przyrost, liczby ludności, wzrost rynku o jedną trzecią wydaje się bardzo realny. Jednak nawet ewentualnie faktyczny kryzys nie powinien tych prognoz dramatycznie zmienić. Wydatki chińskich konsumentów na żywność ograniczone zostaną dopiero na samym końcu, jeśli problemy gospodarcze okażą się naprawdę duże. Gdyby tak było, znalazło by to odzwierciedlenie wcześniej i w większym stopniu w przypadku np. branży motoryzacyjnej, RTV/AGD, czy odzieżowej. Być może wówczas chiński rynek spożywczy nie rósł by aż tak szybko, ale i tak prawdopodobnie tempo jego wzrostu było by duże w porównaniu z wieloma innymi rynkami. Załamanie gospodarcze musiało by być naprawdę katastrofalne, aby rynek żywności w Chinach nie urósł

Dalsza część artykułu (90%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!