Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Chiny mogą obniżyć podatek od importowanych dóbr konsumenckich i luksusowych

Chiny chcą stać się trzecim odbiorcom dóbr luksusowych na świecie w 2015 r. Miłość zamożnych Chińczyków do najdroższych marek i produktów jest tak silna, że przełamuje wszelkie bariery. Nawet prawne. Najlepszym przykładem są francuskie wina.


Autor: Wealth Solutions
Data: 15-03-2012, 09:31

Według oficjalnego zrzeszenia francuskich eksporterów alkoholi (SEVS), sprzedaż win do Państwa Środka wzrosła o 75 proc. w ciągu 2011 r. Nie był to rok szczególnie wyjątkowy. Eksport do Chin już od kilku lat rośnie w tym tempie ku radości francuskich winiarzy.

Jednak, żeby móc napełnić swój kieliszek wyśmienitym francuskim winem Chińczyk do tej pory musiał się trochę natrudzić. Dlaczego? Ponieważ import dóbr luksusowych jest objęty w tym kraju 50-procentowym cłem. To nie pomyłka - cłem w wysokości połowy wartości produktu. Jak zaspokajano w takim razie ten nienasycony i stale rosnący popyt na wino w Państwie Środka? W dużej części przemytem.

W 2008 r. na terenie Specjalnego Regionu Administracyjnego Hong Kong wprowadzono zerowy podatek na importowane wina. Jaki był efekt tej decyzji? W 'Pachnącym Porcie", bo tak można przetłumaczyć nazwę tego miasta, znajduję się obecnie ok. 700 większych importerów wina i ok. 3000 winiarskich firm, w których pracuje ok. 40 000 ludzi.

Skoro w Hong Kongu panuje zerowe cło, a w Chinach kontynentalnych 50 proc. to skutki tej polityki były łatwe do przewidzenia. Hong Kong stał się nie tylko stolicą wina ale również przemytu. Jest to tym bardziej zrozumiałe, jeśli posłuchamy relacji osób, które mimo wysokiego cła postanowiły leganie wwieść alkohol na teren Chińskiej Republiki Ludowej. Stephen Chun, handlarz wianem z Szanghaju wyjaśnia, że "wino może być przetrzymywane przez 30 dni, potem 60, a w niektórych przypadkach bezterminowo lub nawet zniszczone". Na koniec dodaje, że czasem trzeba zabrać celników na kolację i się z nimi "zaprzyjaźnić".

Mimo takich przeszkód rzeka wina z Bordeaux płynie do chińskich miast, a jego sprzedaż w tej ludowej republice ciągle rośnie. Jak widać na przykładzie tego trunku, cel jaki postawił sobie chiński rząd, żeby uczynić z Państwa Środka największego odbiorcę dóbr luksusowych na świecie jest jak najbardziej realny. Wei Jianguo, wiceminister ds. handlu Chińskiej Republiki Ludowej, zapowiedział już dwie obniżki podatku od towarów importowanych, które mają zwiększyć krajowy popyt, a dotyczyć mają dóbr konsumenckich i luksusowych. Na ten ruch z kolei czekają producenci dóbr luksusowych (w tym bordoskiego wina), którzy odczują chińskie reformy w swoim portfelu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Chiny RSS ALERT    /    wina RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.42.98
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!