• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Ciech chce zrezygnować z segmentu nawozowego

Spółka chemiczna Ciech liczy, że na przełomie 2010/2011 roku sprzeda udziały w spółce Gdańskie Zakłady Nawozów Fosforowych Fosfory z dywizji agro, wynika z poniedziałkowych informacji przedstawicieli spółki, którzy zapowiadają skoncentrowanie się na segmencie sodowym i organice.
  • Autor: ISB
  • Data: 17-05-2010, 14:16
Ciech chce zrezygnować z segmentu nawozowego
fot. www.e-rosa.pl

"Zakończenie negocjacji w sprawie sprzedaży Fosforów jest możliwe jeszcze w tym roku" - powiedział prezes Ryszard Kunicki dziennikarzom. Z jego słów wynika jednak, że przychody z tej transakcji spodziewane są raczej w 2011 roku.

Kunicki poinformował, że choć Ciech podpisał z Azotami Tarnów list intencyjny dotyczący ewentualnego zbycia Fosforów, może rozmawiać też z innych potencjalnymi inwestorami. "Nie wykluczam wysłania ofert do innych" - powiedział.

Prezes Ciechu zapowiedział, że spółka chce w ramach procesu restrukturyzacji skoncentrować się na dywizji sodowej i organice, a zrezygnować z segmentu Agro (z wyjątkiem środków ochrony roślin) oraz segmentu krzemiany i szkło. Poinformował, że do końca czerwca ma powstać szczegółowy plan "głębokiej" restrukturyzacji, którego głównym celem jest redukcja zadłużenia o 400 mln zł z 1,3 mld zł obecnie.

W ramach dezinwestycji spółka chce sprzedać walory Fosforów, Alwernii, Vitrosiliconu a także PTU, Polfy, Chemana, Ciech Service, Transcleanu i Transsody.

Obok dezinwestycji źródłem pozyskania środków na redukcje zadłużenia może być emisja akcji, albo obligacji zamiennych na akcje. To jest możliwe jeszcze w tym roku, jednak za wcześniej mówić o kwotach emisji, poinformował w poniedziałek Kunicki. W ramach restrukturyzacji grupy, Ciech może przeprowadzić też IPO dywizji sodowej po jej integracji w jedna firmę, jednak to wymaga więcej czasu niż rok.

Ciech miał 2,78 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2010 roku wobec 13,86 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 962,00 mln zł wobec 991,76 mln zł rok wcześniej.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!