• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Co trzecia firma handlowa korzysta z outsourcingu usług personalnych

Co trzecia firma działająca w Polsce w obszarze handlu zamierza skorzystać z usług agencji doradztwa personalnego przy zatrudnianiu nowych pracowników - wynika z badania Millward Brown na zlecenie spółki Work Service.
  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 18-09-2014, 11:41

Brak perspektywy awansu, chęć samorealizacji oraz słabe warunki finansowe - takie powody zmiany pracy najczęściej wskazali przebadani przez Millward Brown Polacy. Z badania wynika także, że najczęściej kandydaci zamierzają szukać nowego miejsca zatrudnienia przez znajomych (73 proc.), przeglądając ogłoszenia (62 proc.) oraz samodzielnie wysyłając aplikacje do firm (60 proc.). Z kolei aż 64 proc. zapytanych pracodawców planuje prowadzić rekrutacje przez własny dział HR, 43 proc. przez Urzędy Pracy, a co piąta firma zamierza skorzystać z usług agencji doradztwa personalnego. 

- Sytuacja na rynku pracy poprawia się od początku roku - zgodnie z ostatnimi danymi GUS, w sierpniu br. przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw wzrosło o 3,5 proc. r/r, zaś zatrudnienie w przedsiębiorstwach zwiększyło się o 0,7 proc. r/r. W związku z optymistycznymi danymi napływającymi z rynku, Polacy czują się coraz bardziej pewni o swoje zatrudnienie i coraz więcej oczekują - mówi Tomasz Hanczarek, prezes zarządu Work Service S.A.

Nie chodzi tutaj tylko o wysokość wynagrodzenia, którą jako przyczynę zmiany obecnego miejsca zatrudnienia zapytani przez nas Polacy wskazali dopiero na trzecim miejscu (49 proc. odpowiedzi). Z roku na rok coraz ważniejsze są powiązane ze sobą kwestie takie jak perspektywa awansu oraz samorealizacja, na które wskazało odpowiednio 59 proc. i 52 proc. ankietowanych. Obecnie pracownicy są coraz ambitniejsi i dbają o swój rozwój, ale też coraz bardziej świadomi i nie chcą poświęcać się pracy, która nie jest jednocześnie ich pasją - dodaje Hanczarek.

Polak liczy na pracę po znajomości

Blisko trzy czwarte zapytanych Polaków zamierza poszukiwać pracy przez znajomych. Z perspektywy pracodawcy taki kanał dotarcia do odpowiedniego pracownika ma dwie strony medalu. Niewątpliwą zaletą jest to, że najczęściej rekomendujemy osoby nieprzypadkowe, których kompetencje znamy i wierzymy, że poradzi sobie na nowym stanowisku pracy.

Z drugiej jednak strony, „praca po znajomości" nie kojarzy się dobrze i bardzo często jest utożsamiana z nepotyzmem lub wyświadczeniem komuś przysługi - podkreśla Krzysztof Inglot, Dyrektor Działu Rozwoju Rynków w Work Service S.A. Jako kolejne sposoby poszukiwania pracy respondenci wskazali przeglądanie prasowych i internetowych ogłoszeń (62 proc.) oraz samodzielne wysyłanie aplikacji do interesujących ich firm (60 proc.).

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!