Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Cresa radzi jak wejść i odnaleźć się na polskim rynku

Na polskim rynku stale pojawiają się nowe marki handlowe. Większość należy do kapitału zagranicznego i dysponuje doświadczeniem zdobytym na innych rynkach. Mimo to nie wszystkie wejścia są udane. Jak to możliwe, że doświadczone grupy kapitałowe popełniają błędy?

Cresa radzi jak wejść i odnaleźć się na polskim rynku
Szymon Łukasik, Cresa Polska

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 25-04-2018, 10:53

Charakterystyką polskiego rynku jest bardzo duża przewaga galerii handlowych nad parkami oraz ulicami handlowymi. Może być to zaskoczeniem dla spółek działających na terenie Europy Zachodniej, ale także przedsiębiorstw z innych krajów naszej części Europy – mówi Szymon Łukasik, dyrektor działu reprezentacji najemców handlowych w Cresa Polska.

Nawet najdroższa ulica handlowa w Polsce, Nowy Świat, nie spełnia wielu warunków wymaganych przez najemców w tego typu lokalizacjach. Budynki nie są dość nowoczesne lub odpowiednio utrzymane, a potencjalny najemca musi zmierzyć się z wieloma wyzwaniami prawnymi, w szczególności dotyczącymi własności samych kamienic.

Marki elitarne, ze względu na wizerunek firmy, preferują lokalizacje przy ulicach handlowych. Ponieważ w Polsce nie znajdują odpowiednich nieruchomości część z nich w ogóle nie wchodzi na nasz rynek. Dlatego segment marek luksusowych jest u nas bardzo ograniczony.

Natomiast dla przedsiębiorstw oferujących produkt masowy, które celują w galerie handlowe, Polska jest rynkiem bardzo obiecującym. Konsumenci z roku na rok są gotowi wydawać coraz więcej i oczekują ciągle zmieniającej się oferty, co widać w dynamicznym wzroście sprzedaży detalicznej.

Zmiany przepisów – wyzwanie dla wchodzących marek

Polskie prawo dotyczące spółek handlowych, podatków i działalności gospodarczej jest nie tylko skomplikowane, ale też często się zmienia, szczególnie w ostatnim czasie.

Wprowadzone od początku marca ograniczenia handlu w niedziele zmusiły wiele firm planujących wejście na polski rynek do ponownego przeliczenia opłacalności inwestycji. Reakcje sektora sprzedaży detalicznej były bardziej gwałtowne niż w przypadku krajów, w których podobne ograniczenia wprowadzono wcześniej. Wynikało to z jednej strony z bardzo krótkiego czasu na przygotowanie się do zmian, a z drugiej ze specyfiki samego zakazu oraz długiej listy wyłączeń.

Od początku roku weszły też w życie przepisy o podatku od nieruchomości komercyjnych. W zależności od zapisów w umowach najmu oraz ich interpretacji dodatkowe obciążenia podatkowe właściciela obiektu wynikające z nowych uregulowań prawnych mogą zostać przeniesione na najemców.

więcej informacji:

Cresa Polska RSS ALERT    /    Szymon Łukasik RSS ALERT    /    nieruchomości komercyjne RSS ALERT    /    wejście na polski rynek RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.62.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!