Z początkiem II kwartału 2018 r. mają wejść w życie przepisy, które zniosą dotychczasowy limit 100 tys. euro (ok. 420 tys. zł), jakie spółki akcyjne mogły otrzymać w ramach tzw. equity crowdfundingu, czyli sprzedaży udziałów np. internautom. Takie stosunkowo niewielkie emisje to coraz popularniejszy sposób pozyskiwania inwestorów i jeden z napędów rynku startupów w Wielkiej Brytanii.
W Polsce jednak on wciąż raczkuje. Ministerstwo Finansów (MF) chce to zmienić. Impuls dla startupów MF szykuje przepisy, które zwiększą dotychczasowy limit, i to aż dziesięciokrotnie – do 1 mln euro (4,2 mln zł). To oznacza, że spółki będą mogły do takiej kwoty sprzedawać swoje udziały bez obowiązku wszczynania czasochłonnych i skomplikowanych procedur w Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). Zmiany to efekt regulacji unijnych, które kraje członkowskie muszą wdrożyć do lutego 2019 r. Jak się dowiedzieliśmy, resort finansów nie zamierza jednak czekać aż tak długo.
Więcej w „Rzeczpospolitej”.
komentarze (0)