Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Czas na inwestycje w branży spożywczej

Perspektywy polskiej gospodarki wydają się być obecnie całkiem niezłe. Dotyczy to w szczególności dwóch branż: motoryzacyjnej i spożywczej. Powinny to wykorzystać firmy myślące o rozwoju i inwestycjach, już dziś zabezpieczając sobie dostęp do relatywnie jeszcze taniego finansowania inwestycji – ocenia ekspert DNB Bank Polska.

Czas na inwestycje w branży spożywczej
Pawła Wójtowicza, dyrektor Biura Przemysłu Wytwórczego i Spożywczego w DNB Bank Polska fot. DNB Bank Polska/youtube.pl
  • Źródło www.portalspozywczy.pl

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 26-01-2016, 11:33

Zdaniem Pawła Wójtowicza, dyrektora Biura Przemysłu Wytwórczego i Spożywczego w DNB Bank Polska, polskie firmy produkcyjne powinny właśnie teraz korzystać z dobrej sytuacji rynkowej oraz stosunkowo łatwego dostępu do pieniądza, tym bardziej że w perspektywie kilku miesięcy kredyty mogą podrożeć i/lub być trudniej dostępne.

Przemysł spożywczy ma się w Polsce w ostatnich latach dobrze. Jeszcze w roku 2010 przychody netto branży spożywczej wyniosły 200 mld zł. W roku 2015 może to być już niemal 280 mld zł, a w 2016 – ponad 294 mld zł.

– Sektor spożywczy znalazł się w takim punkcie, że nieuchronnie czeka go tzw. druga fala inwestycji (z pierwszą mieliśmy do czynienia tuż przed i tuż po wstąpieniu Polski do UE). A to z kolei oznacza, że firmy muszą przygotować się do szerszej ekspansji zagranicznej i stawiać na eksport. To właśnie eksport, w tym jego nowe kierunki, będzie głównym motorem wzrostu branży w kolejnej dekadzie - mówi Paweł Wójtowicz.

Według eksperta Banku DNB, nowymi ciekawymi kierunkami eksportu dla branży spożywczej wydają się być kraje Afryki oraz Bliskiego i Dalekiego Wschodu, ze szczególnym uwzględnieniem Państwa Środka.

 – Afryka, ze względu na ograniczoną możliwość samodzielnej produkcji spożywczej, jest uzależniona od importu żywności. Kraje takie jak Arabia Saudyjska, Egipt, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Maroko, Algieria czy Tunezja już teraz są zainteresowane importem żywności z Polski. Z kolei w Chinach od kilku lat obserwuje się dynamiczny wzrost liczby mieszkańców przynależących do klasy średniej, która przykłada dużą uwagę do produktów ekologicznych o wysokiej jakości, a te z kolei są przywożone z Europy, w tym z Polski – mówi Paweł Wójtowicz.

Według różnych prognoz, wzrost gospodarczy w Polsce w roku 2016 wyniesie 3,5 – 3,8 proc.,      a w 2017 jeszcze przyspieszy. To pokazuje, że gospodarka nabrała rozpędu i mamy dobry okres do inwestowania. Dotyczy to przede wszystkim dużych firm, które zresztą już od przeszło dwóch lat są głównym motorem nowych inwestycji w Polsce. W tym kontekście firmy powinny odważniej myśleć o inwestycjach. Co więcej – wstrzymywanie się z nowymi inwestycjami może w ciągu najbliższych kilku lat wydatnie zmniejszyć dynamikę wzrostu zysku przedsiębiorstw.

więcej informacji:

eksport RSS ALERT    /    branża spożywcza RSS ALERT    /    inwestycje w branży spożywczej RSS ALERT    /    DnB Bank Polska RSS ALERT    /    Paweł Wójtowicz RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Magdalena Gołębiewska, HURTUM 2016-01-27 11:02:28
    Ze swojej strony dodam, że czas na inwestycje w branży e-spożywczej :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.64
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!