Jak informował wiceminister finansów Paweł Cybulski, płatnicy przesłali do KAS 35 mln dokumentów (PIT-8C, PIT-R, PIT40A, PIT-11A). Na ich podstawie KAS przygotowała 23 mln PIT-37 i 250 tys. PIT-38. Pomagać w realizacji usługi, mówił Cybulski, mają konsultanci Krajowej Informacji Skarbowej - w ramach infolinii KIS (z telefonu stacjonarnego 0801055055, z komórkowego 223300330) po wybraniu 6 uzyska się połączenie z konsultantem, który odpowie na wszystkie pytania, dotyczące e-PIT.
Cybulski dodał, że w urzędach skarbowych będzie dodatkowo zainstalowanych 535 stanowisk komputerowych dla tych, którzy nie mają komputera lub dostępu do internetu, a chcieliby skorzystać z usługi. Ponadto w połowie marca resort przeprowadzi akcję promocyjną w galeriach handlowych.
Dziennikarze pytali co będzie w przypadku, gdy podatnik niezależnie od e-PIT prześle papierowe zeznanie, jak dotychczas, do urzędu skarbowego. Wówczas, jak przyznała Teresa Czerwińska, liczyć się będzie zeznanie papierowe, jeśli oczywiście będą się one różnić. Wtedy jednak także podatnik będzie odpowiadał za wszystkie ewentualne błędy w zeznaniu, natomiast w przypadku skorzystania z e-PIT-u - nie (chyba że sam zmodyfikuje elektroniczne zeznania i wprowadzi w ten sposób błędy).
"To podatnik zawsze podejmuje ostateczną decyzję, w jakiej formie się rozlicza" - powiedziała minister finansów.
Podkreślała, że usługa plasuje Polskę w czołówce Europy, jeśli chodzi o prostotę i przejrzystość usług podatkowych.
Zaznaczyła, że formuła e-PIT dla PIT-37 i PIT-38 to pierwszy krok, w przyszłym roku resort planuje udostępnić podobną usługę w odniesieniu do PIT-36, PIT-36L i PIT-28, dla osób prowadzących działalność gospodarczą.

