Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Czy e-commerce zastąpi handel tradycyjny?

Dla konsumentów smartfon staje się coraz ważniejszym pośrednikiem w jego relacjach ze światem zewnętrznym. Do nowej rzeczywistości muszą dostosować się handlowcy – ocenia DNB Bank Polska.

Czy e-commerce zastąpi handel tradycyjny?
fot. shutterstock.com

Mobilność rozwiązań teleinformatycznych na zawsze zmieniła zachowania konsumentów. Za pomocą smartfona konsumenci mają dostęp do każdej informacji, jakiej potrzebują, niezależnie od tego, gdzie się znajdują i o której godzinie tej informacji potrzebują. Długie sesje zastanawiania się nad jednym zagadnieniem zostały zastąpione przez setki „mikro-momentów”, kiedy to konsumenci zaspakajają konkretną potrzebę dowiedzenia się czegoś, zrobienia czegoś i kupienia czegoś. Dla marek oznacza to, że muszą znaleźć się w polu widzenia konsumenta właśnie w tym konkretnym mikro-momencie, w przeciwnym razie – mogą stracić okazję aby być zauważonym.

Wydaje się, że w tych warunkach nie ma sensu dzielić świata na świat on-line’u i off-line’u, bo konsument bardzo umiejętnie porusza się miedzy jednym a drugim. Wg danych Google, aż 93 proc. osób szukających informacji w sieci na temat danego produktu w końcu go kupuje, zaś 82 proc. osób kupujących produkt w sklepie używa przy tym swoich smartfonów. Dla handlu detalicznego najważniejsze jest w tym kontekście dostarczenie konsumentowi tego samego w świecie rzeczywistym i wirtualnym: mieć taką samą ofertę, zapewnić taki sam komfort, dostarczyć taki sam kontent.

Z nowym podejściem do handlu ściśle związany jest obszar Big Data, rodzący często wiele emocji i kontrowersji. Jest on jednak następstwem coraz doskonalszej technologii i coraz większego przekonania, że im więcej wiemy o konsumencie, tym lepiej (szacuje się, że na badania wydawane jest obecnie już ponad 20% budżetów marketingowych). Można na to jednak spojrzeć w taki sposób, że to sami konsumenci wymuszają na marketerach zbieranie danych, bowiem oczekują oferty najbardziej dopasowanej do ich potrzeb. Nie pozostaje więc nic innego, jak pogodzić się z tym zjawiskiem i dbać o to, aby dane pojedynczych konsumentów były wystarczająco chronione.

Do nowej rzeczywistości – chcąc nie chcąc – muszą się dostosować handlowcy. Jednak wciąż u wielu z nich pokutuje przeświadczenie, że skoro klient kupuje w sklepie, to digital jest niepotrzebny, albo odwrotnie – jeśli towar jest chętniej kupowany w internecie – można go wycofać ze sprzedaży sklepowej. Tymczasem należy pamiętać, że klienci bardzo szybko i sprawnie poruszają się między różnymi kanałami. Dobrym przykładem dostosowania się do tak funkcjonującego klienta jest Macy’s – amerykański dom towarowy z ponad 150-letnią historią, który obecnie oferuje klientom on-line jak i off-line ten sam asortyment, tę samą łatwość zakupów, tę samą wygodę – słowem to samo doświadczenie marki.

więcej informacji:

DnB Bank Polska RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    mobilna sprzedaż RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.252.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!