Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Czy firma może zostać ukarana za greenwashing?

  • Autor: Sylwia Uziebło-Kowalska, radca prawny w Osborne Clarke
  • Data: 11-08-2022, 16:04
Ważne jest, aby przedsiębiorca zweryfikował czy wszystkie używane przez niego twierdzenia o "przyjaznym środowisku" czy "zrównoważonym" charakterze produktów umieszczone na ich opakowaniach lub w materiałach promocyjnych są prawdziwe. W przeciwnym wypadku narazi się na kryzys wizerunkowy jak i ryzyko nałożenia kar - mówi nam Sylwia Uziebło-Kowalska, radca prawny w Osborne Clarke.
Czy firma może zostać ukarana za greenwashing?
Zagadnienie greenwashingu przybliża Sylwia Uziebło-Kowalska, radca prawny w Osborne Clarke. fot. mat. pras.

Czy greenwashing to realne zagrożenie?

Coraz więcej produktów na sklepowych półkach jest oznaczanych jako "przyjazne środowisku", "zrównoważone" czy "eko", a ich producenci chwalą się swoim pozytywnym wpływem na środowisko. Wynika to z jednej strony z presji konsumentów, którzy w swoich wyborach coraz częściej skłaniają się ku produktom "zielonym", jak i chęcią wpisania się w panujące trendy dot. ESG.

Nadużywanie twierdzeń o ekologicznym charakterze produktów lub działalności generuje jednak istotne ryzyko – zarówno wizerunkowe jak i prawne. 

Dalsza część artykułu (88%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!