Czy inflacja zatrzyma trend 'clean label' w Polsce? (analiza)
- Autor: Adam Tubilewicz
- Data: 24-10-2022, 10:35

Jak inflacja wpływa na codzienne zakupy Polek i Polaków?
Rekordowa inflacja nie pozostaje bez wpływu na zachowania zakupowe Polaków. Aż 93,2% ankietowanych w badaniu Aplikacji Moja Gazeta przyznało, że w ciągu ostatnich 6 miesięcy musiało zrezygnować z zakupu konkretnych produktów lub kupuje ich mniej.
90,3% ankietowanych przyznało, że wzrost cen ma i miał wpływ na zakupy w ich gospodarstwach domowych w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Ceny rosną już od kilkunastu miesięcy, a wzrost kosztów życia dotyka coraz więcej osób.
Jak wzrost cen odbił się na zakupach użytkowników Mojej Gazetki? Ankieta pokazała, że badani zdecydowanie częściej niż kiedyś szukają promocji — przyznało to 73,4%. 50,8% kupuje mniej produktów niż dawniej oraz wybiera produkty tańsze niż kiedyś. 44,8% dokładniej niż wcześniej planuje zakupy.
komentarze (0)