Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole

strefa premium

Czy inflacja zatrzyma trend 'clean label' w Polsce? (analiza)

  • Autor: Adam Tubilewicz
  • Data: 24-10-2022, 10:35
W dobie inflacji Polacy mocno zacisnęli pasa. Na żywność wydajemy mniej kupując mniej spontanicznie i impulsywnie. Czy coraz chudsze portfele sprawią, że mocno zyskująca na znaczeniu od kilku lat w konsumenckich wyborach analiza składu produktów i kwestia czystej etykiety zejdą na dalszy plan?
Czy inflacja zatrzyma trend 'clean label' w Polsce? (analiza)
Czy inflacja zatrzyma trend 'clean label' w Polsce? fot. shutterstock

Jak inflacja wpływa na codzienne zakupy Polek i Polaków?

Rekordowa inflacja nie pozostaje bez wpływu na zachowania zakupowe Polaków. Aż 93,2% ankietowanych w badaniu Aplikacji Moja Gazeta przyznało, że w ciągu ostatnich 6 miesięcy musiało zrezygnować z zakupu konkretnych produktów lub kupuje ich mniej.

90,3% ankietowanych przyznało, że wzrost cen ma i miał wpływ na zakupy w ich gospodarstwach domowych w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Ceny rosną już od kilkunastu miesięcy, a wzrost kosztów życia dotyka coraz więcej osób.

Jak wzrost cen odbił się na zakupach użytkowników Mojej Gazetki? Ankieta pokazała, że badani zdecydowanie częściej niż kiedyś szukają promocji — przyznało to 73,4%. 50,8% kupuje mniej produktów niż dawniej oraz wybiera produkty tańsze niż kiedyś. 44,8% dokładniej niż wcześniej planuje zakupy.

Polacy kupują mniej impulsowo?

Dalsza część artykułu (86%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!