Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Czy koronawirus pogłębi braki kadrowe w branży spożywczej i handlowej?

Biznes lubi spokój i przewidywalność. Wszelkie gwałtowne zmiany, niepokoje społeczne i zawirowania makroekonomiczne odciskają na nim ślad. Jednym z kluczowych zasobów przedsiębiorstw są pracownicy. Kłopoty z ich pozyskaniem czy z absencją mogą być sporym wyzwaniem dla branży handlowej i spożywczej, szczególnie w momencie funkcjonowania na zwiększonych obrotach.

Czy koronawirus pogłębi braki kadrowe w branży spożywczej i handlowej?
Koronawirus a braki kadrowe w branży spożywczej i handlowej, fot. kolaż zdjęć z serwisu shutterstock

Autor: Olimpia Wolf, www.portalspozywczy.pl
Data: 16-03-2020, 07:00

Nowy wirus sprawił, że niektóre przedsiębiorstwa w Polsce tymczasowo zredukowały lub zawiesiły swoją działalność. Na zastoje skarżą się m.in. branża turystyczna, transportowa, lotnicza, eventowa, HoReCa oraz wszelkie inne podmioty nastawione na masową obsługę klientów. 

Inaczej jest w sektorze spożywczym i handlowym. Jeszcze przed 4 marca, czyli dniem, w którym potwierdzono pierwszy przypadek koronawirusa w Polsce, konsumenci zwiększyli zakupy środków czystości i produktów o przedłużonym terminie trwałości, takich jak ryż, makaron czy konserwy. Pomimo zapewnień rządu, sklepów oraz producentów spożywczych, że żywności nie zabraknie i ciągłość dostaw jest zapewniona, trend na masowe zakupy nie ustaje.

To, co widać gołym okiem w sklepach, potwierdzają dane Nielsena – między 24 lutym a 3 marca zanotowano znaczące wzrosty dla całego koszyka zakupów, w tym w szczególności środków czystości oraz suchych produktów spożywczych. – W porównaniu do tego samego tygodnia rok wcześniej wzrosła sprzedaż środków czystości: mydła o 66% i papieru toaletowego o 24%. Polacy kupowali również więcej suchych produktów spożywczych: mąki o 84%, ryżu o 95%, makaronu o 65% – podaje Nielsen. 

Większe moce produkcyjne

Producenci żywności stają więc na wysokości zadania i zwiększają moce produkcyjne. Profi, producent konserw, pasztetów i dań gotowych w rozmowie z naszą redakcją podkreśla, że od kilkunastu dni odczuwa wyraźne zwiększone zainteresowanie wszystkimi produktami trwałymi, dlatego systematycznie zwiększa możliwości produkcyjne i logistyczne. 

– Wzrost popytu nakłada na producentów obowiązek zwiększenia mocy przerobowych, by sprostać zmieniającym się dynamicznie wymogom rynku. Obecna sytuacja to dla nas duże wyzwanie, jednak systematycznie zwiększamy możliwości produkcyjne i logistyczne – mówił nam Paweł Ornatek, prezes zarządu Profi Sp. z o.o. 

Pamapol, który również produkuje konserwy, pasztety i dania gotowe także zauważa zwiększone zainteresowanie swoimi produktami. Robert Szataniak, dyrektor marketingu Pamapol wskazuje, że firma codziennie notuje chroniczne zwiększenie zamówień z sieci handlowych. 

więcej informacji:

ekonomiczny poniedziałek RSS ALERT    /    łańcuch dostaw żywności RSS ALERT    /    przemysł spożywczy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    braki kadrowe RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    pracownicy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.76.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!