Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Czy stosunek firmy do środowiska naturalnego wpływa na rekrutację?

Strona 3 z 3


Autor: informacja prasowa
Data: 21-11-2019, 14:14

– Kandydaci, którzy mogą wybrać ofertę pracy w firmie posiadającej skuteczną i zaawansowaną politykę przeciwdziałania degradacji środowiska lub propozycję współpracy z organizacją, która takiej polityki nie ma, bardzo często wybiorą pierwszą możliwość. Pracodawcy powinni wziąć to pod uwagę i dostosować się do nowych potrzeb komunikowanych przez kandydatów. W przeciwnym razie mogą stracić szansę na podjęcie współpracy ze specjalistami posiadającymi cenne i trudno dostępne kompetencje – dodaje Agnieszka Pietrasik.

Aby polityka odpowiedzialnego biznesu korzystnie wpływała na rekrutację i retencję pracowników, to musi znajdować odzwierciedlenie w rzeczywistych działaniach organizacji. Firmy deklarujące swoje zaangażowanie w zapobieganie zmianom klimatycznym nie mogą wystawiać się na oskarżenia o tzw. greenwashing, czyli wywoływanie mylnego przekonania, że działają zgodnie z zasadami ekologii. Tym samym organizacje, które świadomie wyolbrzymiają swoje zaangażowanie w prowadzenie zrównoważonego biznesu, nie tylko tracą zaufanie potencjalnych konsumentów, ale również kandydatów.

Autentyczność jest istotna również z innego powodu – pracownicy są w stanie zrobić więcej dla firmy, w której działania wierzą i z którymi się identyfikują. Duma z wykonywanej pracy jest bowiem nie tylko formą nagrody, ale też jednym z celów zawodowych. Pracownicy przekonani o autentyczności deklaracji składanych przez pracodawcę, są bardziej skłonni uczestniczyć w działaniach CSR firmy i wewnętrznych inicjatywach związanych np. z ograniczeniem produkcji śmieci czy oszczędzaniem energii w miejscu pracy, a także przyjmować rolę ambasadora marki i organizacji jako uczciwego pracodawcy. Niezbędne jest jednak zbudowanie przekonania wśród zatrudnionych, że ich zaangażowanie w działania proekologiczne – tak w miejscu zatrudnienia, jak i w życiu prywatnym – jest ważne i niezbędne do poprawy kondycji środowiska naturalnego.

– Jeśli skutecznie zaangażujemy pracowników w projekty proekologiczne, to w rezultacie możemy się spodziewać wzrostu całkowitej aktywności firmy w tym obszarze. Zatrudnieni samodzielnie wychodzą z inicjatywami, proponując uczestnictwo w wolontariacie i autorskie projekty edukacyjne, które mają za zadanie promowanie odpowiednich postaw wśród współpracowników. Nie będzie to jednak możliwe bez wsparcia kadry zarządzającej, która powinna nadawać kwestiom klimatycznym odpowiedni priorytet – podsumowuje Agnieszka Pietrasik z Hays Poland.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Hays Poland RSS ALERT    /    rynek pracy RSS ALERT    /    ekologia RSS ALERT    /    rekrutacja RSS ALERT    /    Agnieszka Pietrasik RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.219.167.194
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!