• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Czym zastąpić opakowania z plastiku?

- Świadomość konsumentów na temat zagrożeń, jakie plastik, szczególnie ten stosowany w opakowaniach żywności i napojów, stwarza dla środowiska naturalnego osiągnęła właśnie przełomowy poziom. Producenci żywności i napojów stoją przed wyzwaniem w postaci wdrożenia strategii w zakresie opakowań i modyfikacji planów dotyczących wprowadzania nowych produktów na rynek. Nowoczesne rozwiązania typu ERP mogą pomóc w implementacji nowego podejścia poprzez analizę wielu różnych czynników, od danych pochodzących z działu Badań i Rozwoju po informacje zwrotne od konsumentów - zapewnia Mariusz Siwek, Channel Director CEE North, Infor.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-11-2019, 13:36
Czym zastąpić opakowania z plastiku?
fot. shutterstock

Przemiana na wielką skalę

Zrezygnować z plastikowych opakowań to jak powiedzieć: „zacznijmy wszystko od początku”. Konsekwencje tego podejścia są skomplikowane. Coraz więcej producentów zaczyna korzystać z opakowań wytworzonych z materiałów bardziej przyjaznych dla środowiska - szkło i papier zaczynają zyskiwać na popularności i wypierać jednorazowe plastikowe opakowania.

Zmiany będą dotyczyły również kosztów i marż, a producenci będą musieli ustalić, ile konsumenci będą skłonni zapłacić za alternatywne opakowania.

Proces przemian będzie postępował stopniowo ponieważ wymaga znalezienia odpowiedzi na wiele trudnych pytań, skrupulatnej analizy technologii, logistyki, rentowności i reakcji opinii publicznej. Sformułowanie ostatecznych wniosków, co do kosztów i oddziaływania na środowisko może wymagać badań i zaawansowanych analiz. Naukowcy są zgodni, że szkło łatwiej poddać recyklingowi niż plastik. Ale przecież proces recyklingu wymaga zużycia znacznej ilości energii. Czy zużycie energii nie okaże się bardziej szkodliwe dla środowiska naturalnego niż ponowne wykorzystanie opakowań plastikowych lub ograniczenie stosowania opakowań jednorazowego użytku?

Są to tematy, których dogłębne przeanalizowanie zajmie sporo czasu i wywoła różne reakcje konsumentów, utrzymując producentów branży spożywczej w niepewności. Niewątpliwie jednak rzetelne dane będą pomocne w formułowaniu logicznych wniosków i zobowiązań wobec konsumentów oraz naszej planety.

Czas na zmiany

Wpływ plastiku na środowisko naturalne i gospodarkę jest obecnie w centrum zainteresowania. Serwis Business Insider donosi w ostatnim czasie o niezadowoleniu konsumentów. W ciągu ostatnich 50 lat zużycie plastiku wzrosło 20 krotnie i nadal rośnie. W Stanach Zjednoczonych konsumenci zamiast ponownie wykorzystywać lub oddawać plastik do recyklingu, wyrzucają go na wysypiska śmieci. Tam plastik zaczyna rozkładać się na szkodliwy dla ludzi, zwierząt i roślin mikroplastik, który następnie przedostaje się do wód podziemnych i łańcucha pokarmowego. Recyklingowi poddawanych jest zaledwie 14% plastikowych opakowań. Według niektórych szacunków opakowania plastikowe stanowią obecnie około połowę odpadów plastikowych na świecie. Szacuje się również, że w oceanie pływa około 165 milionów ton plastiku. To ciężar ponad 25 razy większy niż Wielkiej Piramidy w Gizie.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!