Dachser obsłuży przesyłki B2C w 22 krajach Europy
- Autor: portalspożywczy.pl
- Data: 02-07-2020, 12:35

Dachser Polska specjalizuje się w drobnicowych przesyłkach międzynarodowych, z których większość to zlecenia z firm do firm (B2B). Przesyłkę od firmy do klienta indywidualnego można było do tej pory zlecić tylko w przypadku dostaw do Niemiec, Austrii, Czech i krajów Beneluksu. Z początkiem lipca mapa zasięgu dostaw B2C Dachser rozszerza się do 22 państw. Oprócz Polski znajdują się na niej m.in. Wielka Brytania, Skandynawia, Francja, Hiszpania czy kraje bałtyckie, zaś na południu: Słowacja, Węgry czy Rumunia.
- Ostatnie miesiące to skokowy rozwój sprzedaży online, co oznacza dużo wyższe niż do tej pory zapotrzebowanie na dostawy do klientów indywidualnych w całej Europie. Potwierdza to też przykład Dachser Polska, bo od marca notujemy duży, sukcesywny przyrost międzynarodowych przesyłek B2C. W maju 2020 r. było ich o 215% więcej niż w lutym. Wzrosty są też widoczne rok do roku, a rekordowy okazał się kwiecień, kiedy wolumen skoczył czterokrotnie wobec 2019 r. Dachser podąża za potrzebami klientów, więc rozszerzamy zasięg międzynarodowych dostaw drobnicy B2C na większość Europy - wyjaśnia Rafał Owczarek, koordynator sprzedaży European Logistics w Dachser Polska.
Z kraju do zagranicznych klientów indywidualnych przesyłki nadają m.in. sklepy internetowe i polskie firmy handlujące na platformach e-commerce. Jeszcze inną, dużą grupą są krajowi producenci i dystrybutorzy, zaopatrujący europejskie sieci handlowe, w tym typu „dom i ogród”. Od 1 lipca Dachser obsłuży zlecenia B2C w niemal całej Europie w ramach dostaw „do krawężnika”, po wcześniejszym powiadomieniu, w godzinach porannych lub popołudniowych.
- Wiele sieci przyśpiesza rozwój kanału online, a łańcuchy dostaw dopasowują się do nowych realiów. Zwłaszcza w przypadku produktów gabarytowych coraz częściej towar będzie jechał z kraju dostawcy wprost do klienta indywidualnego z pominięciem sklepowej półki czy magazynu centralnego. Te trendy działają też na korzyść polskich producentów, dla których rozwój europejskiego kanału e-commerce jest szansą na zdobycie nowych rynków zbytu, a wśród naszych klientów jest sporo takich firm - dodaje Rafał Owczarek.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
tylko u nas
Puste półki w Biedronce. Dlaczego brakuje towarów? Pracownicy o kłopotach sieci
-
Krytyczna sytuacja w transporcie. 150 tys. kierowców mogłoby znaleźć pracę od ręki
-
Lidl z nową powierzchnią magazynową w 7R Park Poznań West
-
Grupa Ambra wymienia samochody na elektryczne
-
Kłopoty z łańcuchem dostaw. Brakuje burbona, piwa i nuggetsów
-
InPost wprowadza nowe Paczkomaty. Czym różnią się od klasycznych?
-
Duża transakcja na rynku magazynowym. Fundusz kupił 5 parków logistycznych
-
Klienci Ikei mogą odetchnąć: sklepy zatowarowane jak przed pandemią
-
Grupa GLS przejmuje firmę technologiczno-logistyczną Tousfacteurs
-
Chiński gigant handlu z magazynami w Panattoni Park Nadarzyn
komentarze (0)