• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Dane to kapitał. Ich wykorzystanie tworzy przewagę konkurencyjną

Zdaniem Krzysztofa Ślęczki, CG&S Clients Cluster Lead w Accenture, celem transformacji cyfrowej w firmach spożywczych jest to, abyśmy lepiej rozmawiali z naszym konsumentem czy klientem, który kupuje nasze produkty.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 25-11-2021, 14:24
Dane to kapitał. Ich wykorzystanie tworzy przewagę konkurencyjną
Krzysztof Ślęczka, Accenture na FRSiH 2021

Krzysztof Ślęczka był gościem Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2021:

Transformacja cyfrowa to dane

- Transformacja cyfrowa to są dane, które możemy potraktować jako kapitał. A to, co my z tymi danymi zrobimy, czyli w jaki sposób je przeanalizujemy, wykorzystamy czy przełożymy na procesy - decyzje biznesowe, to to już będzie nasza przewaga konkurencyjna. Z naszymi klientami pracujemy nad budowaniem rozwiązań, które będą analizowały i zbierały potrzeby klientów końcowych. Mówimy tutaj o rozwiązaniach, które zbierają dane z różnych miejsc. To mogą być dane transakcyjne ze sklepów stacjonarnych, z e-commerce, dotyczące ruchu na stronie, z programów lojalnościowych dotyczące chociażby rabatów z których klienci korzystali – na co te wirtualne pieniądze zostały przeznaczone. Dane z social media czyli tak naprawdę wszelkie spektrum danych, które firmy mają do dyspozycji. Celem tych rozwiązań, o których mówimy (to zazwyczaj mocno pointregrowane systemy analityczne) jest zebranie tych danych ze wszystkich źródeł, ujednolicenie, uspójnienie i przeanalizowanie tak abyśmy my jako firma końcowa uzyskali jeden spójny wynik o kliencie końcowym. Mamy klientów globalnych, którzy robią takie rzeczy nie na jednym rynku polskim czy zagranicznym, tylko robią taką zaawansowaną mikrosegmetację na pewno na 70 rynkach – mówił.

Pozyskiwanie i wykorzystywanie danych

Jak z takimi danymi sobie radzić?

- Jeżeli mówimy o takim podejściu C360, to po pierwsze musimy się zastanowić, skąd my te dane weźmiemy? Po drugie, co my z tych danych chcemy uzyskać, czy gdzie będziemy je przetrzymywać, jak będziemy je procesować i analizować, jakie wnioski chcemy z nich wysnuć i w jaki sposób my te dane wykorzystamy, żeby zbudować bezpośrednią relację z naszym klientem końcowym? A przy dużej liczbie danych jest to wyzwaniem – przyznał Krzysztof Ślęczka.

Jego zdaniem, to co jest istotne to ten aspekt technologiczny.

- Wiele firm zabiera się do transformacji cyfrowej nie robiąc pierwszego kroku, czyli nie robiąc rachunku gdzie oni w tym momencie są. A bez tego jest duże ryzyko, że zapędzimy się w kozi róg i będziemy budować technologię, która nie będzie adresować potrzeb naszego biznesu. Dlatego istotne jest to, że jeżeli rozmawiamy o technologii w firmie, to nie może być decyzja czy dyskusja oderwana od rzeczywistości biznesowej. To muszą być zespoły, które pracują razem i podejmują razem decyzje, jakie potrzeby biznesowe mają zaadresować na technologię. Dlaczego warto tym wyzwaniom sprostać? Dlatego, że to przynosi namacalne korzyści firmom. Jak widzimy na przykładzie naszych klientów, że taka dogłębna analityka klienta a następnie wykorzystanie, chociażby targetowanie tych klientów w różny sposób, chociażby dedykowanymi kampaniami marketingowymi, czy dopasowaniem kanału komunikacji do potrzeb klienta, bo to też istotne, żebyśmy nie zasypywali klienta medium, którego on nie używa, w godzinach, które nie są dla niego istotne albo treścią, która nie będzie dla niego w żadne sposób interesująca. Więc mówimy tu o nawet ponad 10-krotnym wzroście przychodów, o zwiększonej lojalności klientów, zmniejszeniu ryzyka odejścia klienta (tu mówimy nawet o 15 proc.) Jest też oczywiście kwestia kosztowa i ogólnego zadowolenia klienta. One wszystkie idą ze sobą w parze przy takich rozwiązaniach – komentował przedstawiciel Accenture.

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!