Marketplace z coraz większym udziałem w rynku e-commerce

Według prowadzonych badań, w najbliższych latach, udział platform marketplace w rynku e-commerce osiągnie ponad 70%. Tylko w Polsce już teraz 1/3 ankietowanych wskazuje je jako preferowane miejsce zakupów w sieci, a aż 2/3 polskich konsumentów dokonuje regularnych zakupów w tym kanale. Popularność marketplace’ów w skali lokalnej i globalnej skutkuje wysoką konkurencyjnością, a ta oznacza korzyści dla klientów indywidualnych i biznesowych. Platformy rozwijają ofertę, swoje funkcjonalności i intuicyjne rozwiązania. Wszystkie te działania mają jeden wspólny mianownik – satysfakcję użytkownika – zarówno sprzedającego, jak i finalnego klienta. Powszechna digitalizacja i zastosowanie nowych technologii otwiera nowe perspektywy rozwoju. Wśród trendów można wymienić: wykorzystanie aplikacji mobilnych, dogodne systemy płatności i czas dostawy, który jest jednym z najważniejszych czynników z perspektywy klienta.

W tego typu serwisach lubimy przede wszystkim dostęp do szerokiej, zróżnicowanej oferty w jednym miejscu, a także szybką realizację zamówienia i dostawy. Po drugiej stronie – sprzedawcy, mali i duzi, doceniają platformy sprzedażowe głównie ze względu na możliwość dotarcia do dużej grupy klientów w jednym miejscu. Obecność tam wiąże się dla sprzedawców z szeregiem zalet i korzyści, ale także wyzwań, związanych np. z dostawą.

Paczki z Aliexpress do odbioru w punktach DHL Parcel

DHL Parcel – ekspert w obsłudze dynamicznie zmieniającego się rynku e-commerce podjął współpracę z Aliexpress – jednym z najpopularniejszych marketplace’ów na świecie.

- Klienci Aliexpress od teraz będą mogli odebrać paczki w DHL POP (Punkty Obsługi Paczek) oraz w automatach POP Box. Warto wspomnieć, że nasza firma dysponuje największą siecią punktów na polskim rynku. Mocną sieć POP uzupełnią także automaty paczkowe. Odbiory w kanale OOH zyskują coraz większą popularność. Klienci cenią nasze punkty obsługi paczek i automaty za możliwość odebrania paczki w dogodnym miejscu i czasu, a także aż czterodniowy czas oczekiwania przesyłki w wybranej lokalizacji. Jesteśmy przekonani, że współpraca, którą rozpoczęliśmy ma bardzo wysoki potencjał dla obu stron

– komentuje Maciej Magiera, Dyrektor ds. Kluczowych Klientów DHL Parcel.

Synergia dwóch silnych marek

- Synergia dwóch mocnych marek stwarza wiele możliwości biznesowych. Połączenie naszych sił z operatorem kurierskim, będącym częścią globalnej sieci logistycznej to gwarancja satysfakcji naszych klientów. Jesteśmy przekonani, że współpraca z DHL Parcel Polska zapewni im najwyższą jakość serwisu i elastyczność doręczeń

– dodał Gary Topp European Commercial Director AliExpress.