Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Dla Polaków nie jest ważna etyka firmy, liczy się jedynie cena

Tylko co piąty Polak byłby skłonny zapłacić do 10 proc. więcej za produkty przedsiębiorstwa, które zachowuje się etycznie wobec pracowników, klientów, kontrahentów, akcjonariuszy oraz wobec otoczenia: środowiska czy lokalnych społeczności - wynika z badania przeprowadzonego dla Rzeczpospolitej przez GfK.


Autor: Rzeczpospolita
Data: 04-03-2010, 07:58

Jak czytamy w dzienniku, ponad połowa badanych zauważa pogorszenie standardów w polskim biznesie. Najbardziej nieprzychylne firmom oceny wydają gospodynie domowe (63 proc.), które najczęściej decydują o domowych zakupach. Negatywne oceny moralności przedsiębiorstw nie przekładają się na wybory przy sklepowych półkach. Siedmiu na dziesięciu badanych nie zwraca na to uwagi przy robieniu zakupów lub nie ma w tej sprawie zdania.

Jak mówi Rzeczpospolitej Bolesław Rok z Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego, takie wyniki badań każą się zastanowić, czy etyka w ogóle opłaca się firmom w Polsce. - Polacy nie są wielkimi idealistami. Wolą kupować taniej niż etycznie - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (2)

  • g. 2010-03-04 12:12:20
    niestety jest to prawda. wciąż jesteśmy biednym narodem przez co nie możemy wspierać etycznych firm.nawet jezeli chcemy
  • Krzysztof 2010-03-05 14:32:03
    badanie nierzetelne, GfK w ten sposób może tylko udowodnić że Polska i Polacy to dzikusy, a tak nie jest, wnioski autora artykułu też żenujące, świadczą o jego małej znajomości tematu i grup Klientów , zresztą co się dziwić, jeżeli jego delikatesy to dyskonty

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.108.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!