Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Dla wielu firm outsourcing jest lepszy niż dystrybucja własna

Outsourcing dystrybucji oznacza mniejsze nakłady inwestycyjne, redukcję kosztów operacyjnych, zarządzania zasobami ludzkimi lub możliwość wykorzystania ich potencjału na innych polach - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Paulina Motylewska z firmy PAGO.

Dla wielu firm outsourcing jest lepszy niż dystrybucja własna

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 28-10-2010, 15:04

Podkreśla, że outsourcing pozwala skoncentrować się na podstawowej działalności, skuteczniejszej kontroli nad wyborem finalnych nabywców, polityką cenową i promocyjną, zwiększaniem poziomu obsługi klienta, dywersyfikacją rynków zbytu. Jako wartość dodaną operator zewnętrzny oferuje wiedzę i doświadczenie, wynikające ze specjalizacji w obsłudze danego segmentu rynku oraz szerokie możliwości wykorzystania zaawansowanych narzędzi optymalizacyjnych.

Ponadto, co szczególnie istotne, przyczynia się do niebagatelnych oszczędności, wynikających z tzw. efektu skali. - Zewnętrzny operator, jak np. PAGO konsoliduje na jednej powierzchni wielu klientów, co oznacza niższe koszty jednostkowe. Skutecznie radzi sobie także z negatywnymi skutkami sezonowości. Obsługuje bowiem firmy, oferujące produkty z różnych grup asortymentowych, dla których szczyty produkcji i sprzedaży przypadają w różnych miesiącach. Natomiast korzyści, wynikające z efektu synergii są pochodną optymalnego doboru i łączenia zasobów własnych i zewnętrznych - mówi Paulina Motylewska.

Jako najważniejsze zalety dystrybucji własnej wielu producentów wymienia: skuteczną kontrolę procesów, największą elastyczność oraz możliwość szybkiego reagowania na zmiany i wszelkie sygnały płynące z otoczenia, a także bezpośredni kontakt z ostatecznym nabywcą. Należy jednak pamiętać, że model ten wymaga posiadania odpowiedniego zaplecza infrastrukturalnego, sprzętowego oraz rozdysponowania zadań pomiędzy sztab ludzi.

Koszty, które należy ponieść, by uruchomić własną dystrybucję nie ograniczają się jedynie do poniesienia nakładów inwestycyjnych na magazyn, wyposażenie, zakup i wdrożenie systemu IT. - Choć i te, w zależności od skali działania i zaawansowania technologicznego przyjętych rozwiązań mogą wynosić od kilkunastu do kilkudziesięciu, a nawet kilkuset milionów złotych. Niezależnie od stopnia wykorzystania uruchomionych zasobów, własna dystrybucja generuje koszty stałe: utrzymania hal magazynowych, środków transportu, pensji. W przypadku produktów mrożonych, cechujących się dużą sezonowością, taka inwestycja może okazać się najzwyczajniej w świecie nierentowna - uważa Paulina Motylewska.

Czytaj także:
Outsourcing logistyczny niesie za sobą ryzyko Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Paulina Motylewska RSS ALERT    /    Pago RSS ALERT    /    dystrybucja RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • arek 2010-10-28 15:59:04
    Buchachacha. Jaki sens i jaką wiarygodność maja wypowiedzi \"ekspertów\" ściśle związanych z jakąś branżą czy tym bardziej firmą działającą w tej branży? Ta wypowiedź (jak zresztą każda w tym stylu) powinna być oznaczona jako \"reklama\". Outsourcing wcale nie jest korzystny dla firm, przynajmniej długofalowo i nie w każdym obszarze.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.167.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!